tirsdag 20. november 2012

Det skjer litt

Ikke mye kondiskrevende trening for tida, men det skjer likevel litt. Kraftig inspirert av årsmøtet er det mere bevegelse enn før. På en av mange trilleturer i nærområdet knipset jeg en lille karen i toppen av masta. Hakkespettene regjerer virkelig på Jærnesheia for tida. Ikke uvanlig at man ser både to og tre stykker på en liten runde.

Nå i helga var det først lang trilletur på Trollstien på lørdag. Vanligvis er det fullt av folk i denne populære løypa, men folk flest liker ikke regn. Ungen og jeg fikk derfor ha stien helt for oss selv.

På søndag ble også Fantomine med, så da gikk turen til Jegers. Gledelig å se at de kjører en skikkelig oppussing av hovedhuset på Jegersberg Gård nå. Etter en god runde i lysløypa ble turen avsluttet i parken ved Gimle Gård.

Ellers har jeg lagt inn mange flere smårunder på jobb for å brekke opp all sittinga. En halvtimes gåtur på Lund eller langs elva har også blitt nærmest obligatorisk i lunsjen. Heiser ellers opp pulten og jobber stående minst en time til dagen. Så det kommer seg, men har fremdeles veldig langt fram til målet om kun 4 sittetimer til dagen. Virker vanskelig å noen sinne komme stabilt ned på det nivået, men skal man beholde helsa så har man ikke noe valg.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Synes dette er veldig bra, med å brekke opp dagene med bevegelser. Da blir du jo både litt mer spretten, og får lufta vettet som kan hete, ellers husker jeg fra min egen tid som småbarnsfar, det er bra å prioritere trilleture, og det er uante muligheter, spesielt med bæremeis, som jeg likte utrolig godt. Da kunne en gå like lange turer som ellers.

DE sa...

Trilleturer er fantastisk og gleder meg også veldig til bæremeistida begynner. Da er det ingen begresninger på hvor man kan gå.

ØY! sa...

Det krever sin mann og kvinne å bevege seg så mye som "proffen" foreskriver, men du er godt i gang syns jeg.Bare det å være litt bevist i hverdagen og gjøre små grep så blir den kanskje unaturlig å sitte for lenge stille etterhvert.
Godt for hodet også å få et fokusskifte.
Jeg er heldigvis så privilegert at jeg sjelden får sitte mer enn 15-20 minutt i ro på jobben av gangen, men det kan bli vel mye flying noen ganger også.

For å nå 4-timers målet er kanskje løsningen å legge seg tidligere...

aprpos legging og oppvåkning:
Kom på den klassiske skjetsjen "Four Yorkshire Men", sjekk den på YouTube.