Olav
Vinterkarusellens nest siste løp på Lund. Rakk det akkurat ved hjelp av Øy som ordna registrering og betaling (tror jeg da, skylder noen 30,- iallefall), og kom på plass ca 1 minutt før start. Øy hadde løpt hjemmefra og skulle hverken presse eller perse i dag, og ble derfor en fin hare og hyggelig samtalepartner underveis for meg. Mannen løper som ei nystilt sveitsisk klokke, hver runde på 7 min. og 7 sek. med et par sekunders feilmargin hver gang er jo utrolig fascinerende og gir ekstra krefter.
Da vi hadde ei snau halv runde igjen, la jeg inn min sevanlige spurt, hadde advart Øy på forhånd, som ikke rykka før, som han glatt hadde kunnet, og jeg fikk dermed anledningen til å slå Øy i samløp, noe som skjer hvert skuddår ca. Stor takk til hjelpemann Øy for å ha hjulpet en gammel sliter til et godt løp en lørdags formiddag. Tida blei 49,34 eller noe sånn på meg.
Svein:
Det er jo ikke så ofte det blir samløp på oss, men i dag passet det helt ypperlig.
Hyggelig å ha selskap underveis på en solrik og kald dag på Lund.
Olav hadde varslet en spurt , men trodde ikke han skulle begynne så tidlig som før Starthallen.
Jeg ble tatt litt på senga der ja.Det var en solid fart han satte opp, og jeg hadde egentlig ikke mulighet til å holde følge inn mot mål.
Meget bra prestasjon av Olav som perset i Vinterkarusellen med rundt 3.5 minutt!
Det blir spennende å se hvordan det går i siste løp i Mandal, et løp jeg dessverre må droppe.