tirsdag 21. desember 2010

Hærrli


Er det rart kroppen blir fedd up når man stresser med alle julegavene, julerengjøringen og alle de andre juletingene? Og i tillegg til det skal leieboere ut av leiligheten og hele sulamitten overdras til ny eier med dertilliggende flytting. Og på toppen av det igjen skal vi skrive kontrakt om bygging av hytte. Når strømprisene på toppen av det igjen går bananas blir det aldri et ledig øyeblikk. Nevnte jeg at det er et bryllup også som står for døren, inkludert en Romatur?

I går ble grensa nådd. Da var det i stedet bort med alt, finne fram skiene og dra i vei. Jegers er som kjent noe kupert, men med 12 grader minus, tidenes måneskinn og silkeføre under skia gikk det som en drøm. Til sammen ble det en ca 7 km. Det gikk ikke særlig fort, men i stedet for fart fikk jeg tid til å se på månen og bare nyte opplevelsen.

Skjønner godt at den slags er sterkt vanedannende. Håper det blir mange slike turer denne vinteren.

3 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Det er godt du kan få ut litt fruststrasjon med skigåing. Vi kuttet jo litt ned på ting, så håper vi kan se enden på visa etter i kveld. Minn meg på til neste år, at vi ikke skal gjøre så mye helt til slutt..

ØY! sa...

det er ikke måte på ting på gang hos dere.
slik er det vel for eiendomsbaroner flest....
solgt i byen nå altså?

jaggu godt gjort, og sikkert godt for kropp og hode å få seg en kveldstur på ski.
jeg planlegger ihvertfall mange slike i løpet av vinteren.

Grendstad sa...

mitt tips: dropp julegreiene - godt at noen er i stand til å hoppe ut og ta seg en god skitur - tipper Vestbakken på denne turen så ut som Erling Jevne på det jevne