søndag 3. mars 2013

Harakati katika wiki 9

Vel, jeg har i øyeblikket konvertert til strening, altså gåing hit og dit i radig tempo, noengang løping. Da kan jeg kombinere turer med kamerater, og jeg får steinbra kondis, sjøl om tempoet mangler litt. På onsdag gikk Gjert og meg til Hellerstønuten, bra tur. En del snø, men hardpakka. Fredag gikk meg og Morten t/r Sørlandsparken, utover via Randesund og gamle trakter, og så gjennom skauen til parken, hjemover gikk vi raka vegen på sykkeltrassen. I dag gikk jeg bort Sødalsida, opp til Upside down boat, litt stopp, kom opp aleine og nøyt stunden, men så kom det skravlefolk, så ned til Gimlebadet for 50 minutter svømming og lett bading, så hjem.

Strening er en bra ting. Mere avslappa, trenger ikke alltid gå i treningstøy, og det passa bra da vi var i Sørlandsparken, da gikk vi på Sushicafe. Det viktigste er jo å komme seg ut, og komme seg rundt for egen maskin. Får se når karusellen begynner, om åssen det går med tempoet.

3 kommentarer:

DE sa...

Strening er nytt på bloggen. Jeg forbinder det egentlig med uønsket rask gange fordi man stresser, men her ser det heller ut til å være en positiv ting.

Fint å kunne få trening og mosjon i vanlig tøy. Jeg går trappene på jobb så fort som mulig hver morgen. 7 etasjer er passe nok for å få opp pulsen.

ØY! sa...

regner med at dette er en overgangsfase til kvikkere forflytning.
sikker på at du har holdt kondisen vedlike.

i farta: har du vurdert noe maraton i år, eks: "Steinsland Bygdemaraton" ?

Grendstad sa...

har ingen maratonplaner, har nok med forflytning fra a til b, og får nok med det i øyeblikket.. som de gjorde i gamle dager når de ikke hadde bil, eller buss osv.