mandag 15. desember 2008

Multisportsdag

Årets utgave av refleksløpet ble utsatt noen dager i år. Takket være at Svein var våken og fikk det med seg kunne to Diggidangas delta. Lufta holdt 3-4 grader og det var lett regn. Bare folk som er komplett tette i nøtta er ute og løper under slike forhold. Med andre ord: Perfekt for Diggidanga.

Løypa begynte ved bommen ved Svarttjønn. Deretter fulgte vi ytterstien ned til 2 .stampe. Langs demningen og deretter ned over brannposten og deretter drageknatten. Litt på kryss og tvers før vi kom ned til den brede veien som fører opp til 3. stampe. Tok imidlertid av til venstre en stund før. Opp trappene og rundt den lille tjønna. Så ned til 3. stampe og rundt hele dette og så til mål samme sted vi startet.

DE la seg helt sist i feltet, men avanserte raskt lett og ledig opp til nestsisteplass. Hadde følge med en stor gjeng lenge, men så litt etter drageknatten var han plutselig helt alene. Gikk imidlertid greit å finne refleksene, bortsett fra et lite feilløp som kostet 10-15 sek. Tok igjen noen få stykker til og løp rolig inn til en sikker bunnplassering. Var likevel meget godt fornøyd med innsatsen og kunne nyte gløggen med god samvittighet. Egen klokke stoppet på 20.53, men ikke sikkert det samsvarer helt med den offisielle tiden.

DE har beskrevet løypa omtrent som jeg opplevde den.
kom ut sånn cirka midt i feltet,tror jeg.
Registrerte at jeg passerte Hallgeir Nilsen og ei fra blodbanken som jeg har fightet med tidligere,sist i motbakkeløpet der ho slo meg med 10-15 sek.
Ganske tidlig så jeg den knallblå ryggen til en bekjent(Øystein Rosen),han var 10 min bedre på Gubben og alltid minst 2min bedre på karusellen.Tenkte at jeg skulle prøve å henge på så lenge som mulig ihvertfall.Jeg holdt greit følge ,selv om jeg fryktet at åpningsfarten var for stor.
Etterhvert klarte jeg å passere både Øystein og to andre som hadde passert meg tidligere.
Når jeg så bålet på badeplassen ,så var det bare å kviste på alt jeg hadde,klokka stoppet på rundt 18.05. +/-.
Kjempebra løype og gløgg på det jevne.

RESULTAT:http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B4643BBCA-B581-4883-9AF6-207D8C8555C5%7D.pdf

(glad DE ikke har lagt ut bananbildet fra Samsen)

Nok en fantastisk premie :)

Etterpå gikk ferden videre til Samsen. I dag var det uten tvil den grønne løypa på 6er-veggen som stod i fokus. Først kom DE opp etter 4 fall. Deretter gikk Svein til topps med 2 fall. Etter å lagt på ett lag med flytende kalk, ett lag med vanlig kalk og deretter ett lag til med flytende kalk klarte DE 2 ganger også å nå toppen med to fall. Begge to har denne løypa inne nå, så dersom vi har dagen neste gang kan det gå.

Ellers en god del folk i dag også, men manglet en del av Diggidangas venner. Servering med mandariner og kransekake gjorde kvelden meget bra. Var snakk om noe sosiale greier etter neste gang. Vet ikke helt hva det innebærer, men sikkert lurt å sette av kvelden neste mandag. Og til slutt: God bedring Evelyn! Håper du snart er tilbake i veggen der du hører hjemme.

Svein koser seg med mandariner

5 kommentarer:

Grendstad sa...

Jo, det hørtes ut som en bra økt både her og der. Uteløpet hørtes fristende ut. Jeg ligger etter på grønneløypa i 6er, men må vel prøve å komme opp.

Er ledig til mandag, side teatersporten har tatt juleferie, men trenger trening mer enn kaker.

ØY! sa...

ser på påmeldingslista til Skogsmaraton at Mr.Tvedt og Øy!
møtes for tredje gang.

DE sa...

Jammen meg så unngikk jeg sisteplassen :) Gruset jo nestemann med 20 sekunder, hehe.

Ellers tror jeg Svein må ønske seg ny klokke til jul. En diff på 1 min eller ca 5,5% er vel i overkant feilmargin når man trener seg opp til nok en gang å stå ansikt til ansikt med den godeste Tvedt.

ØY! sa...

må kanskje ha nye briller heller.
nå gikk det jo i min favør,da
gratulerer med fin-fin plassering til DE

Anonym sa...

Gratulerer med den grønne løypa i 6er vegggen(....) Synd jeg ikke var der og fikk det med meg. Jubelen sto vel i taket.Jeg sliter fremdeles med influensa, men regner med å være klar mandag 22.des med kaker, brus og lys.