søndag 7. desember 2008

Søndagstur på heia



Vurderte å ringe klubbvenner, men tok turen aleine (eventuelle kommentarer vil vise om det var feil). Fra Enrum 17 tok jeg Lochners løype fra cafeen via Ravneheia til Bervann. Deretter rød løype mot nord og etter runding i nord, bålpause med pinnebrød ved Grunnevann. Deretter videre i rød løype til den lokale ledningedalen, før jeg igjen traff på Locherns løype, og tok denne via Ravneheia og hjem. Tipper ca 15 +/- kilometer, med variasjon av rask gange, litt sakte gange, og noen småjogginger innimellom. Fin søndagstur med snev av terrengløping. Filosoferte over å løpe terrengmarathon etter galningen Svein.

3 kommentarer:

ØY! sa...

det hadde selvsagt vært fristende med en tur i heia, men ser ut som det tidsmessig kolliderte med arr. i Gimlehallen som hele familien var på.Tidligere på dagen var store deler av fam-en opptatt
med julebakst,nemlig den 8.varianten:kakemann.
de ble veldig gode.
Må si det rykker litt ekstra i stanga når jeg ser at du har hatt bålpause ved Bymarkas gjemte perle: Grunnevann!
dette er faktisk mitt favoritt-fiskevann i hele Kr.sand.
var du på sydenden eller nordenden?
her kunne jeg fortalt om de gangene jeg har fått ørret på 500gr(nesten alltid over 400gr)eller sett hare og rev.
det får bli neste gang.
ser ut som du har hatt en fin tur ihvertfall.

Grendstad sa...

jeg båla i nordenden, på det neset som stikker ut der. veldig fin plass. Så ingen dyr. Det var vindstille i dag, så dyra hørte vel meg på mils avstand. og spratt vekk. Var ute fra ca kl 11 til ca kl 15

DE sa...

Hørtes ut som en meget bra tur, dog litt i lengste laget. Ble dårlig med trening for min del i helga. Hadde for første gang helgevakt på jobben, og der ble det en del å gjøre.

Satser på ei bra klatreøkt i kveld.