søndag 27. desember 2009

3.juledagsløpet i Mandal



Rundt 0 grader i Mandal i dag, så og si vindstille.På veien var det ganske hardt snødekke hele løypa.Det var vel aldri aktuelt å avlyse, tror terskelen er veldig høy for det for hr.Glomsaker og co.
Til start på 3 og 10 km. stilte 103 løpere, fordelt ca 60/40.Diggidangas mann stilte på 10 km, selv om jeg angret på det underveis.Særlig ved vending på 3 km etter halvløpt løp.Da var det bare å bite tennene sammen og slite videre mot vending etter 5 km.
Relativ flatt løype utover Sånum og videre, er ikke sikker på hva det heter der vi snudde.Rundet på ca 23.
Hadde godt feste med piggsko,men var ikke spesielt lett i beina eller kroppen ellers, så det ble en kamp for å holde fart og motivasjon oppe.
Har jo ikke regnet med å være i toppform heller på denne tiden,så slik sett er jeg fornøyd med å fullføre på 46.35.Må sjekke tiden fra 10 km i fjor i Søgne, men mener jeg løp rundt 50 der.

Resultat:
http://www.maraton.no/3juledag.htm

3 kommentarer:

ØY! sa...

48.35 hadde jeg visst i Gøsne, akkurat 2 min bedre i Mandal altså.Føre og løypeprofil er nokså likt.

Grendstad sa...

hardt snødekke tar vel nok krefter det - synes tida var veldig bra - gratulerer med vel gjennomført

DE sa...

Gratulerer Svein! Friskt gjort å stille opp i den lange varianten av løpet. Nå kjenner du løypa godt, så da blir det vel (om mulig) enda bedre tider i vinterkarusellen vil jeg tro.