søndag 13. desember 2009

Årets første skitur

På lørdag hadde jeg årets første skitur.

Jeg gledet meg virkelig til å prøve skiene ettersom det ikke er så mye annet jeg trener med for tilden.

Må innrømme at skuffelsen var til stede da det ikke var det store skiføret på Bortelid denne helgen, men siden jeg hadde planlagt å ta meg en skitur så måtte jeg jo det.

Turen gikk på en oppkjørt løype inn mot et sted som heter Ånebjør eller noe sånt.

Etter som det var lenge siden jeg hadde hatt på meg skiene var jeg til å begynne med litt ustødig, spesielt siden løypa startet med en bratt nedoverbakke. Det var ikke det at det gikk bratt nedover som var det verste. Det verste var at skiene ikke var til å styre. De gikk rett og slett til alle kanter. Følte meg som stakkars lille Bambi på isen for de som har hørt om han. Men, sta som jeg var så skulle jeg på skitur. Turen ble på hele 4 kilometer på "glattisen". Da syns jeg det var på tide å snu før både kropp og utstyr skulle gå i stykker.

Til slutt var jeg ganske fornøyd med meg selv, og jeg gleder meg virkelig til det blir bedre skiføre.


5 kommentarer:

DE sa...

Ikke galt at skisesongen er i gang. Kan levende se for meg hvordan du ser ut når du leker Bambi :)

Tenker du kommer til å få mange fine turer der oppe på hytta i løpet av vinteren.

Hilde Fantomine sa...

Kjenner meg veldig igjen i Bambi beskrivelsen... det er litt slit når det er sånn.. Men satser på at det blir mange fine kvikk lunsj turer i 2010:-)

Grendstad sa...

ikke verst - alltid bra å snu i tide

ØY! sa...

Endelig et innlegg fra Evelyn.
nå har du ihvertfall prøvd skia i år.Satser på det blir noen turer på meg også etterhvert.
PS: Bilde neste gang?
det var jo jeg den rette til å si, eller...?

Evelyn sa...

He he, er ikke helt der at jeg driver å tar bilder av meg selv. Skal prøve å få det til en gang.