lørdag 26. desember 2009

t/r Nasbøvarden 314 o h

Tidlig opp på Drivenesheia. Kom opp i 9.30-tida, og da var jeg førstemann. Dvs at jeg måtte tråkke opp løypa sjøl, i konturene av den maskinkjørteløypa som var noe igjensnødd fra dagen før. Det var igrunnen idyllisk og fint. 

Rundløypa er vel 8 km eller noe sånn. Nasbøvarden halvveis. Rett før toppen kom det en stormtropp med 3 venndøler fra motsatt kant. De skyfla på, og skifta inn i mi oppgåtte løype rett etter passering. Jeg gjorde det samme.

På Nasbøvarden tok jeg en kort rast, og gikk videre. Det viste seg etterhvert at jeg gikk imot gangretninga, alle kom iallefall motsatt retning. Hadde ikke sett noe skilt i starten, men husker at jeg gikk motsatt med Øy ei gang, og ei gang med mi mor m.fl. i sin tid.

Etterhvert pøste det på med skigåere, de fleste i treningsdresser, mens jeg gikk der i nikkers og selbustrømper og kraftige fjellskisko. Jeg hadde selvfølgelig vikeplikt, og gikk ut i løssnø, hver gang noen kom i mot. Rett før jeg kom tilbake til p-plass traff jeg politistasjonssjef Ole Hortemo. Han kjenner ikke meg, men spurte meg om det var han som gikk i feil retning. Jeg sa det var meg. Ingen arrestasjon skjedde, og jeg rant ned til p-plass, hvor det nå var et hav av biler.

Ute i drøye to timer i et slags jevnt trasketempo, men svetta godt i snøen. Fine forhold og fint vær. Tok bilder, men jeg har pc-problemer, og får ikke lasta opp.

 

2 kommentarer:

ØY! sa...

fordelen med å gå motsatt vei er at da får du sett folk i øynene.
fint skiområde som jeg håper å benytte i løpet av romjula.
det ble vel topptur også dette da selv om varden ikke er så veldig erigrert.

DE sa...

Godt du slapp unna arresten :) Kan ikke huske å ha gått denne runden selv. Men det høres flott ut og når man i tilegg får med seg en topp, så blir turen bra.