torsdag 27. mai 2010

8.karuselløp, Huntonit-løpet

Pga arr. på skolen i dag måtte jeg starte utenfor tidspulje i dag. I starten passerte jeg DE, og helt i mål var jeg rett bak Hilde. I mellom der var det hardt og tøft, som vanlig i denne smått syke traseen.
Passerte rimeligvis mange syklubber i varierende størrelser, og ble selv passert av en type i KIF-drakt.
I mål på 54.45, regner med at ØR har bedre enn det, da det kjentes virkelig tungt i dag.

Hilde:

Løp den korte. Det er jo et marakels, for jeg føler jeg ikke får noen særlige slette partier å ta meg inn på.. Kanskje jeg kunne løpt den lange, og gått i bakkene..?...hvem vet.. men synes det er deilig å få svetta litt i skogen. Fant en kul gågge teknikk for å komme forbi syforening-damene, uten å brenne av alt kruttet. Ingen hunder i terrenget denne gangen, kun en skummel stubbe, men takket være treet som tok meg i mot, så gikk det bra.

DE:
To år siden sist, men løypa var like ille som jeg husket den. Det begynner hardt og blir bare verre etterhvert. Ellers var jeg heller uopplagt og trøtt, i det hele tatt en dårlig dag for løping. Men av gårde gikk det. Lite stemte. Anklene og akillesen låste seg tidlig i begge beina. Etterhvert begynte den høyre hælen å verke. På den tredje kilometeren ble det et saftig sting på venstre side. Kort fortalt: Det gjorde vondt over alt. Og dessuten er det kjedelig å være på egenhånd. Men når ting egentlig ikke kan bli verre, så er det bare å tenke på noe annet. Begynte å dikte på huntonittsangen. Hadde etterhvert et helt vers klart, men har glemt mesteparten nå. Saft- og bananstoppen gir ny energi, og følte det gikk best på slutten. Selv om knærne etterhvert begynte å skirke gikk den siste kilometeren raskt unna, og orket til og med en skikkelig spurt. Må vel bare innse at jeg ikke er bygd for slike løp, men det føles uansett fint å ha fullført. Ser fram til sommerskogsløpet som går i en adskillig mer behagelig trasè.

7 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Må bare komme med en utrolig vittig tilleggskommentar... Stod litt inn i løypa på slutten for å heie på Vestbakken. Og når han kom tenkte jeg at han var helt skutt, så jeg stod klar med kamera for å forevige øyeblikket.. Men tror du ikke guten spurtar avgårde...det eneste som jeg fikk bildet av, var en grønn busk... hehe...

DE sa...

Ingen ting er som en god spurt. Løpet føles dobbelt så vellykka når man suser inn på Fant Olsen.

Grendstad sa...

Det kan jo godt være at bildet av en grønn busk er bedre enn en spurtende Vestbakken he-he. Alltid bra å gjennomføre.

Ellers hadde du rett Øy! Rosen slo deg i går. Med 6 sekunder... he-he.

Jeg sto altså over heile greia i går. Går på sånn antibiotikapenicilingreier, og føler at kroppen ikke er klar. Men nå avsluttes kuren i dag, og da kan jeg begynne å ta meg litt ut igjen.

Skal til Larvik og delta i SM i teaterpsort i helga mot 4 andre lag. Hvis vi er uheldig og vinner, bærer det til NM på Lillehammer i september, men da kan jeg ikke være med.

ØY! sa...

kult med egen huntonitsang!
jeg nøyde meg med stønning og diverse strupelyder underveis.

ja,ble slått med 6 forbanna sekund, skal ta ham på Sommerskogs!
da blir det mann mot mann

ØY! sa...

Olav:du får prøve å ikke gjøre det så bra da,i SM mener jeg.

DE sa...

Regner med Svein tar en solid revansje til torsdag. Sommerskogs er jo en klassiker.

Godt å høre at Olav er ferdig med antibiotikaen. Nå er det bare å bygge seg opp igjen, og bli sterkere enn noen sinne.

Lykke til i SM. Håper dere tar rotta på Pjotr Fias og Panter Tanter eller hva de nå enn heter.

Hilde Fantomine sa...

6 sekunder er jo drit mye..tenk på en tås i langrenn... hihi..ikke for å gni det inn eller noe...

Vi skal være glade vi kom hjele igjennom.. har flere skrekkhistorier på jobb her om stygge fall...blod og gøgg...inte noe høgg..