torsdag 20. mai 2010

7.karuselløp-Nordealøpet i Baneheia


Først vil jeg benytte anledningen til å gratulere Diggidangas raskeste mann med dagen!!!

Vestbakken feiret dagen med bla karuselløp i Baneheia. Det vil han sikkert utdype lenger ned i dette innlegget.
Øy! startet i tidspulje 18.50. Passelig med folk såpass seint, så jeg slapp unna store køproblemer.
Var nokså heldig og fikk gode rygger å henge på, og etterhvert ble jeg liggende sammen med vinner av K55-59 fra forrige løp.Hyggelig dame som jeg vekselvis lå foran og bak.
Klarte også å snuble i ei rot, slik at fikk nærkontakt med skogbunnen. Heldigvis ingen skade, men stivna litt etter fallet.
For første gang løp jeg terrengløp med lettvektsko, og det gikk igrunn veldig greit. Savnet ikke dempingen som er i vanlige sko.
Kom i mål på omtrent 16.20, noen små sekunder før mister Rosen. Han har forøvrig lovet å slå meg i det kommende Huntonit-løpet, så han legger ihvertfall press på seg selv.
Kanskje jeg bare skal løpe på fullført for å erte litt?
Nei, må nok ta utfordringen, Huntonit-løypa er jo deilig!

Olav
Rusla gjennom løypa med en Bjarne-fyr.
.
Fantomine og DE
Hjertelig takk for mange og fine gratulasjoner! Og vittig med vinterbilde :)
Bankløypa er en av våre favoritter og med det fine været kunne man ikke annet enn å glede seg veldig til dagens løp. Først oppvarming fra Kjøita til Fant Olsen. Deretter la vi i vei. I motsetning til mange andre synes vi ytterløypa er en reltativt tung trasè, men vi kom oss greit igjennom i dag. Etterhvert ble vi tatt igjen av ei dame av en noe overvektig karakter. Det viste seg etterhvert at hun gikk i motbakkene, så derfor passerte vi hverandre mange ganger. Hun syntes det var svært så artig og kommenterte det hver gang. I den siste harde kneika spurte hun om hvor langt det var igjen, og sa deretter: "Da tar jeg dere igjen". Men den gang ei tenkte Fantomine. Den godeste Hilde hadde løpt hele veien, og var helt fullstendig i kjelleren. Men når man får sånne utfordringer slengt i fleisen kommer det plutselig krefter man ikke ante eksisterte. Med en kjempespurt ble det solid seier til Diggidangas løpedame. Svært godt fornøyd kunne vi hive oss over safta, mens vi slo av en prat med både Øy! og John Z.

8 kommentarer:

Grendstad sa...

Ja, gratulerer med dagen til Vestbakken, Diggidangas 17.maitogsbakholdsangrepsminister.

Kjemper med Rosen ja. Løp på.

DE sa...

16,20 er jo som vanlig solid levert av Øy! Han holder nivået utrolig godt. Vittig den evige fighten med Rosen. Tenker du gruser han på Huntonit.

Ellers er det fint å rusle igjennom når helsa tilsier det. Har gjort det selv noen ganger, og det har igrunnen vært noen av de beste karusellopplevelsene.

Hilde Fantomine sa...

Jeg synes det var utrolig fint på karusellen i går..Møtte mange kjente...og folk du vanligvis ikke ser så ofte. Føler hele krs by er med på dette. Blir litt frustrert over besser-wissere (el avdanka fotballspillere) på jobb som synes det er altfor lite og lett og løpe 3.4 km..de skjønner ikke vitsen.. Da har de ikke forstått vitsen med opplegget sier jeg bare...

Ellers som vanlig..dritbra løpt av ØY!... og det er jo alltid gøy når du knuser Rosene.. Vil tilføye at vår godeste sjef i Los hadde også et fall i går..Skrabla seg godt opp på kneet..Men som den iron-man han er..fullførte han også med stil...

Hilde Fantomine sa...

Oi en korreksjon fra sjefen...han falt på 1 runda...og løp allikevel ei runde til ... med blodet strømmene nedover beina (hans ord..altså)

ØY! sa...

Olav: var det Bjarne fra Einar Torjussen?

som kjent er jeg ikke så opptatt av tiden,ha-ha!Men vil presisere at tiden ble 16.18.
ser at vinnertiden er omtrent et minutt dårligere enn i fjor, så da var vel løypa noe lenger og/eller hardere.

Grendstad sa...

Øy, det var en bergenser som var innom gjøglerkurset på Rosegården nylig. Han var også sykemeldt, og så passa det å ta følge rundt, og introdusere ham for terrengkarusellen.

Ellers er jeg meget godt fornøyd med at jeg fikk desidert dårligst tid på løpet av de registrerte 46.58. he-he

ØY! sa...

Enig i at starten på løypa, som er identisk med Refleksløypa er hard og en skikkelig puls-booster.
godt gjort å løpe hele veien,for det er noen skikkelige bakker

DE sa...

Hehehe Olav, legendarisk tid det der :) Burde være med å ufarliggjøre å melde inn tida.