torsdag 31. mars 2011

2. karuselløp, Odderøya, 3.7 km.

Svein:
Trasig vær i dag, men det er aldri trasig å løpe karuselløp. Løypekomiteen hadde laget en fin alternativ løype på Odderøya.
Akkurat passelig med stigninger og våte og sleipe partier, slik det skal være på denne årstiden.
Jeg tok den ikke helt ut i dag siden jeg løp til og fra byen også.
Men løp er løp for min del, så jeg tok selvsagt tiden på karuselldelen: 21.30
Totalt ble det 14 kilometer før jeg dryppende våt kunne slenge skoene i veggen hjemme.

Hyggelig å treffe de hjemvendte jordomflyvere , som akkurat var ferdig med sin økt i det jeg skulle starte.
Hvordan det forløp kan leses under her:

Globetrottane er fremdeles i ulage etter tidenes jet lag. Når været i tillegg viste seg å bli heller rubbish så tok vi en beslutning om å kle godt på oss og gågge rundt løypa. Det var sleipt og skummelt flere steder, så vi var igrunnen veldig glad for å ikke ha det spesielt travelt. Odderøya er en utrolig fin plass, og løypa gikk innom flere stier og veier som vi aldri har vært på før. Bla den siste trappa før innspurten var ny. Den tenker jeg har vært en killer for de som gav jernet.

Etter at vi hadde satt saft og bananer til livs var planen å komme seg til bilen, og smse Svein med en sterk anmodning om å ta det med ro i løypa. Av helsemessige årsaker selvsagt. Men jammen dukka han opp, så da fikk han beskjeden direkte.

Gøy dag i karusellen, men nå er det vel snart på tide at vi får opp dampen.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Måtte stå over i dag, men sto ved gjerdet i barnehagen med diverse barn og heia på de som løp og gikk i 13-tida.

Godt løpt av Øy, Var vel godt kupert i dag.

Grendstad sa...

Synes det er veldig bra av Hr. og Fru Cook å komme seg ut i løypa tross tidenes jetleg (den må være kraftig!!), og været, og alt det andre en egentlig kan komme på hvis en vil i en hverdag når dette er abkteppet. En veldig bra egenskap, som en får mye igjen for.

Nå har vi premiere på stykket vårt neste torsdag, (men dere kan jo komme fredag eller lørdag??? :-)))))) og torsdagen etter er det en opptreden, og så er det påske, men SÅ er jeg klar for karuselløping igjen, og det faktisk når puljene går. (greit når teatersesongen og karusellsesongen er litt tilpasset hverandre) Ser fram til det. Sees.

DE sa...

Ja vi var igrunnen mest fornøyde med å delta denne gangen. Morsomt med heiagjeng på barnehagen. De fleste liker jo å bli heia på, så det var sikkert populært.