torsdag 31. mai 2012

8. Karuselløp - Huntonitløpet - Fantomine er med!

Årets hardeste karuselløp er uten tvil Huntonitløpet. Diggidanga lot seg imidlertid ikke skremme og stilte med mange deltakere, dog enkelte i kort løype. Deilig fint løpevær med strålende sol, og heldigvis ikke like varmt som forrige torsdag.

Fantomine:
Det var superdeilig og endelig være i gang med karusellen igjen, selvom det var i et gåmodus. Det gikk veeeldig seint med meg. De fleste som kunne krype og gå gikk forbi meg, inkludert en oldings, som snudde seg og gliste. Han var nok fornøyd med å gå forbi en "ungfole" he he Uansett så skal man ikke undervurdere de gamle sølvrevene, de er bøyde og puster med fua, men ekstremt seige.. Så målet er: til høsten vil han kun se støvskya mi....in you'r face...:))) Jeg er stolt over å være i gang etter 5 ukers vakuum med mjølkespreng og stressless tilværelse. Gleder meg til fortsettelsen:)

DE:
Mens kona tok seg rundt i løypa trillet jeg på Marte rundt det som er av veier og stikkveier på Eg. Man blir godt kjent av sånt. Da Fantomine var i mål var det min tur til å ta fatt. Ettersom det tidligere har tatt ei uke før jeg kunne gå normalt igjen etter dette løpet valgte jeg den korte varianten. Tror det var et klokt valg. Litt rolig i begynnelsen men gav jernet når vi møtte den lange løypa igjen. Litt morsomt å ta igjen alle stakkarene som hadde tatt den lange løypa. Lå likt med mange på slettene, men i oppoverbakkene måtte de fleste gi tapt. Er klar over at det ikke er sammenlignbart, men en god opplevelse uansett. Et løp på det jevne for min del, men alltid gøy med karusellen.

Mannen og madammen
Lang løype i 15-tida, takket være streiken. Det ble litt gåing og litt løping, i denne skikkelig gode skogsbunnløypa. Pga fortsatt fotbehandling og diverse, holdt vi et labert tempo, men fin tur var det. Traff Fantomine ved mål, og hadde denne gang tid til å se på Vestbakka og prate om løst og fast, men hadde ikke så god tid til at vi kunne vente på pappa Vestbakken som nettopp hadde starta. Vi kommer i form i løpet av sommeren, og til høsten har vi et heilt annet tempo.

2 kommentarer:

Grendstad sa...

Vestbakkingene viser vei. Veldig bra prestert. Snart er Marte med i magesele rundt løypa, full av Agder Energi, og med los.

Synd at en ikke har bedre tid på torsdagene, til å slå av lange prater, og glo på livet.

DE sa...

Uansett tempo er det sterkt å ta seg igjennom den lange huntonitløypa.

Da er vi alle enige om at formen kommer skikkelig til høsten :)

Ellers er det helt sant at man skulle tatt seg bedre tid på karuselldagene. Minst halvparten av morroa på karusellen er jo det sosiale.