mandag 21. mai 2012

En kjempebra sykkeløkt

Nå som Vestbakken har fått seg sykkel, og har startet opphentinga, er det bare å hive seg rundt å tråkke seg i form. Tenkte å få meg ei god økt, komme over fire mil, opp Sødalsida, så over Mosbybroa og opp Høiekleiva til jeg kom til 2 mil på speedopmeteret, da hadde jeg tenkt å snu og sykle samme vei tilbake igjen. Men da jeg kom til Vehustoppen hadde jeg fremdeles en kilometer igjen, så jeg sykla ner bakken mot Homstean, inn veien til Stokkeland, men var fremdeles ikke kommet opp i to mil, så jeg sykla litt til, men da begynte plutselig noen lange nedoverbakker, og da ble det til at jeg like gjerne kunne sykle den veien via Songdalen og Brennåsen og hjem.

Da jeg kom ner i Songdalen sklei det en kar inn på meg bakfra, han la seg på hjul en drøy kilometer eller så, jeg holdt bra tempe ca 35 km/t, så snudde jeg meg og han sklei forbi. Da la jeg meg på hjul, og holdt det en kilometer eller to, så sklei jeg forbi. Kjempegøy. Vi holdt kanontempo til Brennåsen, 35/40 km/t, tok igjen to kck-syklister. På Brennåsen sklei de ut til Søgne, mens han også skulle til byen. Da sykla vi ved siden av hverandre og prata, han skulle sykle Krs Hovden, og hadde holdt på med det noen år. Veldig trivelig prat i greit turtempo. Han anbefalte sykkelkarusellen, og har tenkt tankten før også, Blei litt frista nå, men det er trangt med tida.

Fikk skikkelig selvtillit med sykkeltempoet mitt etter denne økta, Blei god og mør i beina, men ikke utslitt, God følelse. ca 4,5 mil. Max tempo ei gang 64,58, da gikk det unna, ellers snitt på ca 27,5 på km bare, men tok det rolig i starten og mot slutten. Ei herlig økt. Takk til Vestbakkens utsendte.

2 kommentarer:

DE sa...

Det er bedre med ei runde enn fram og tilbake. Ble såpass nyskjerrig at jeg måtte inn på kartet for å finne ruta du valgte.

Høres ut som en herlig opplevelse i meget bra sykkelvær. Godt at mine spesialutsendte endelig begynner å levere varene igjen.

Ellers går det ikke kjappest på min Diamant, så du har lite å frykte. Problemet for min del er Kvernhusheia. Blir jo en tour de france etappe hver gang jeg skal ut og sykle. Men blir vel en vane det også etterhvert.

ØY! sa...

kjenner traseen du har syklet, og skjønner godt at du ble fristet til å fortsette helt rundt.
gøy å ligge å leke slik som dere gjorde,blir jo en bra økt utav det også.
fikk lyst til å sykle snart, men det må vente litt tror jeg.