fredag 17. august 2012

12. løp Terrengkarusellen - CB-løpet, Baneheia

Gubben og madammen:
Madammen og jeg tok oss en runde i 13/14-tida. Madammen klagde litt på pusten før løpet, men vi løp i vei og gikk og løp litt omhverandre i den fine løypa. Godt å være i gang igjen. Kom i mål med snittfart på 7,5 min/km. Det var jo bra. Fine forhold. God start på høsten. G sparte seg til søndagens tri, så det passa bra med en grei gåggetur. Madammen var kjempefornøyd med tid og resultat. Juppi, sa hun.

Øy!

De som startet tidligere var heldigere med været enn vi som valgte en senere start i "Milslukern".
Faktisk ikke så verst på første runden, men på andre bøttet det ned. Været gjorde sitt til at det var bedre plass på Fant Olsen en normalt på en løpsdag, men som Humborstad tørt kommenterte det etterpå: Vi trekker flere folk enn Sommerløpet, bare med en liten annonse i avisa....
For en gangs skyld fant jeg en perfekt rygg(er ) å ligge i helt fra begynnelsen. Egentlig gikk det litt fortere enn det jeg trodde jeg skulle klare å holde, men da jeg klarte å holde stand til runding, så var det bare å henge på videre. De to som jeg hadde følge med, Oddvar B. og Ole Johan B., har vært litt foran meg på resultatlista tidligere, men denne gangen måtte Oddvar sleppe litt et stykke ut på andre runde. Regnet med at også jeg måtte se ryggen til Ole Johan forsvinne langs Bånetjønn. Imidlertid klarte jeg å henge på, og når vi kommer ned på lysløypa igjen, øker jeg farten slik at jeg får noen meters forsprang. Nå er det han som blir liggende i ryggen min nedover bakken, og på flata ved toalettet smetter han forbi og da er jeg sjanseløs.
Bare rett og riktig at han som har gjort hele drajobben i 7.3 km også kommer først i mål, dog bare tre små sekund foran.
Morsomt og inspirerende å ha slikt følge og drahjelp underveis. Et poeng er det også at vi er i samme årsklasse.

Nå er jeg klar for Iveland Tri i morra.

2 kommentarer:

ØY! sa...

bra at litt dårlig pust ikke er nok til å stoppe dere. syns tempoet er bra også, hvis dere vekslet mellom gange og løping

Grendstad sa...

ja, i forhold til tidligere går vi raskere på gåetappene enn før, og litt kjappere løping der stiene er breie - madammen har jo hatt litt økter på egenhånd også og nærmer seg gjennomsnittsløperne

den løpinga du hadde hørtes kjempebra ut, perfekt med de som holde ca samme fart - gøy - håper jeg får noe sånn i morra

sees på Iveland tri - madammen er med som kåotsh