søndag 19. august 2012

Iveland triathlon - en god Diggidangadag

Triatletgubben
Årets viktigste sportslige evenement for gubben er fortsatt Iveland Triathlon. Hadde trent bedre siste uker i år, enn i fjor, tross 2,5 uke uten trening i juli, og kom inn rett under 2.30. En kanontid, men uten at det slo ut på resultatlista. I år var alle over 18 år i samme klasse, og det var svært få mosjonister med. De fleste var aktive fra ulike idrettslag. Men plasseringa er ikke så nøye, når jeg forbedre tida fra i fjor med 8 minutter. God svømming (2 min bedre enn i fjor), god sykling (4 min bedring), og god løping (2 min. bedring). Jevn stigning altså. God støtte av madammen som var med, og god støtte og veldig gøy med Øys støtte i innspurten, som peste meg godt inn under 2.30 (takker). En herlig dag. Kunne nok hatt mer luft i dekkene, men det får jeg fikse på til neste år.

Laget som Øy var med på er jo i en klasse for seg sjøl, og Øy håver inn premiere her og der for tida. Synd de ikke hadde Diggidanga som lagnavn, men ikke det viktigste.

Øy!

Som Olav er inne på var Diggidanga representert i stafettklassen i år , men under dekknavnet CK Sør Dream Team. Når to av tre på laget er fra sykkelklubben så må Diggidanga vike for flertallet.
Når den opprinnelige svømmeren måtte melde pass pga skade, så hentet vi inn en fra øverste hylle.
Ole Marius gjorde jobben på svømminga, og vel så det. Sterkt siden det bare er to uker siden han fullførte Norseman på 13 timer. Ole Christian hadde som vanlig en knalletappe på syklinga og kom klart først av alle syklistene, dermed var det nesten bare å fullføre de 7-8 kilometerne for meg. Løp ensomt i front hele veien, den eneste jeg løperen jeg så var vinneren i soloklassen som var på vei til vending når jeg var på vei ut. Trodde kanskje at han skulle nærme seg på slutten, men det virket som han bare sørget for å holde plasseringen sin inn mot mål.

Etappetidene er omtrent som følger: 8.30 - 1.10 - 34 ( veldig ca), sluttiden ble rundt 1.52.30


Resultata

Reportasje med avslørande bilete

4 kommentarer:

ØY! sa...

veldig imponert over Olavs gjennomføring, en solid bestenotering som vitner om masse bra trening i forkant.
Med mer luft og like bra trening neste år, så kan det bli enda bedre neste gang.
Grattis!

ØY! sa...

morsomme bilder, og særs fyndige kommentarer.

DE sa...

Stor gratulasjon til dere begge for enorme prestasjoner. Dere har begge rykket opp flere divisjoner de siste par aarene, og det har vaert morro aa foelge ferden.

Er det nye prosjekter paa gang. (Skulle vaert et spoersmaalstegn, men finner ikke den tasten paa dette tastaturet...)

Grendstad sa...

tenkte å delta i sykkelkarusellen på onsdager, men venter litt, ellers er det vel noen gøye ekstraløp i høst, cb-stafett og greier