søndag 4. oktober 2009

18 mil sykling og 1 km løping







Ikke mange plasser, om noen, som har W i seg på Sørlandet. Måtte ha bildet av denne på veien mellom Grimstad og Søre Herefoss.









Da er denne ironmandistansen også tatt. Det var på tida og utrolig deilig. Viktigste i dag var å få i seg nok mat og drikke, og at kroppen skulle holde fint heilt hjem. Begge deler gikk meget bra.

Enrum - Høvåg - Grimstad - Søre Herefoss - Vegusdal - Vennesla - Enrum. Ruteplanleggeren til NAF sa at det bare var 17 mil, så jeg måtte legge inn litt ekstra sløyfer her og der underveis, og det holdt akkurat. Det blåste til tider mye, både herfra og derfra, men blåste heldigvis ikke av veien.

Distanse: 180 km - Snittfart: 25,21 - Turtid med stopper: 8 timer - Turtid uten: 7,08,31

Måtte bare prøve å løpe litt da jeg kom hjem. Løp i 1 kilometer borte ved Ravnedalen. Var ikke så ille som jeg hadde trodd, men det holdt med 1 km i dag.

6 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Sava..hva har skjedd... en intens økt av Grendis... Du er jo DD`s ironman:-)..

Veldig bra innsats.. og flotte bilder også:-)

ØY! sa...

i huleste eikenøtt!!!
dette var en syk tur da, og med høy snittfart som vitner om bra sykkelform.
bare å hive seg på kristiansand-hovden etterhvert.
du er herved utfordret!

DE sa...

Dette er jo bare superimponerende! Gratulerer med nok en gjennomført ironman-etappe!

For øvrig bra du ikke trengte assistanse av hjemmevakta, for han var ikke helt hjemme. Men uansett meget bra at du sendte løypeplan og sånn i forkant.

Grendstad sa...

Kristiansand-Hovden? Vi får se... he-he - litt skeptisk til sånne massebevegelser, men får se på lysten over vinteren

Ja, altså, til dere andre: Jeg sendte ruta til Vestbakken for å ha noen som eventuelt ville begynne å savne meg i passelig tid hvis jeg skulle ha havna utafor veien uten returmuligheter. Backup. Vestbakken er jo innom mailen ei gang i døgnet stort sett. Ungkars- og frilanslivet har sine mangler når ungene er på ferie.

Hilde Fantomine sa...

Spenstig å bruke Vestbakken som rescue-man..med tanke på at han var i Sandnes...:-)

Jeg tenker du sykler Hovden til neste år..så kan jeg sitte i bilen med Friskus og rope: kom ann Olav Spaghetti!!

Grendstad sa...

I Sandnes?? he-he, det visste jeg ikke, ja ja, det viktigste var å legge ut spor dersom jeg ikke hadde returnert. Var ikke særlig med folk i deler av løypa, men en del elgjegere tråkka rundt.

Olav Spagetthi høres bra ut, som en italiensk supersyklist, men ligner også veldig på en tidligere målfarlig spiss på fotballaget til Hønefoss: Olav Zanetti. :-)