tirsdag 17. november 2009

Lidderlig moro!

Akkurat som i "gamle dager", møttes DE og Øy! på Samsen for en felles joggings i Baneheia, og påfølgende klatring.Begge godt utstyrt som vanlig,denne gang med hodelykt.
Anne ble også med på en 45-minutters runde på diverse stier med og uten lys.
Etter denne turen har også Anne blitt hodelykt-frelst(har sett lyset),så neste gang stiller hun nok med egen lykt.

En rask dusj senere var vi klar for klatring.
Min egen klatreform var omtrent som forventet, nokså rusten.
Både DE og jeg varmet opp med noe lett i 7-er veggen, deretter ei ny rute i 2-eren som begge klarte fint.Etter sigende skal denne være gradert til rundt 4.
Over -optimistisk prøvde jeg flere vanskeligere ruter i samme vegg,men måtte gi meg tidlig på alle sammen.Rusten ja,men ikke helt knekt!

Fremdeles litt optimistisk prøvde jeg meg på den røde "kjærlighetstien" på vegg 1.
Denne er skrudd av undertegnede og DE, og er vel ikke helt ferdigstillt ennå, men er fullt mulig å klatre.
Som en Diggidangas svar på Finn Carling, klarte jeg klore meg til topps, med et par fall og mye knoting.
Den suverene DE smøyg seg opp samme løype etterpå, bare for å vise hvordan det egentlig skal gjøres.Dagens klatreprestasjon, uten tvil.

Evelyn og Anne klatret også hele kvelden,men hva og hvor er litt usikkert.
Det må de gjerne kommentere selv om de vil.

Kvelden ble avsluttet med "alternativ" henging i "baren" over inngangen til buldrehula.
Husker ikke tidene, men Anne og Evelyn hadde samme tid omtrent.
Øy! viste at de gamle fortsatt er eldst, og henviste DE til en solid andreplass.

Flere slike kvelder mottas med takk!

6 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Virker som en super kveld! Føler meg litt sjalu kjenner jeg.. så er gjerne med de gangene jeg kan:-)

Hilde Fantomine sa...

Men er hodelykt erstattet med løping på etikett?

DE sa...

Meget bra referat fra en stor kveld. Det er perfekt med en joggetur før klatringa. Også hyggelig å være noen stykker der ute i skauen. Håper absolutt på mange sånne mandager i løpet av vinteren.

Ellers var Svein utrolig beskjeden vedr. henginga. Undertegnede klokka han inn til smått utrolige 2min og 21 sek. Suverent!

Evelyn sa...

Her kommer rutene Anne og jeg klatret: Vi begynte med grå/grønn i 2er veggen 2 ganger hver. En god oppvarming. Fortsatte i vegg 5 med orange etterfulgt av grå i vegg 11 2 ganger. Til slutt prøvde vi oss i henget. Hadde ikke trodd at jeg skule klare det, men jaggu gjorde jeg det. Anne kunne også ha klart det hvis hun hadde turt, men det er noe inni henne som sier at hun ikke tør. Kreftene er der iallfall. Hun hadde armene på 3. øverste plate.
For min del så var dette ei god klatreøkt.
Til deg Hilde, venter og venter på å treffe deg.

ØY! sa...

ser ut som damene klatret minst like mye som oss.
glemte å nevne at DE avsluttet kvelden med en gang i sort/grå på 11.
løpeetiketten er lagt til nå, en forglemmelse det og...

Grendstad sa...

Skal si det henges i. jau jau, har nesten glømt åssen samsen ser ut, men lar det ligge til jeg får en åpenbaring - mange gode prestasjoner her - bra at folk er i aktivitet