søndag 7. februar 2010

Bakstegubben

Tja, planen var å dra med x og jenter nord for Evje på stor skidag i regi av KOT, men med en Sofie uta form, måtte jeg avlyse, og la Rita dra med Tuva. Tenkte å ta en kjapp tur før de kom med Sofie, men som vanlig altfor optimistisk på tida.

Kom opp i rød skiløype tok opp bak Ravneheia, og la i vei utenom sporet. Tenkte jeg rakk opp til Ravneheia, som vel har ligge urørt i heile snøvinter. Vel, vel, havna i løssnøs til knes, måtte ta av skia noen plasser, og etter litt fikk jeg ikke den ene på igjen. Hadde kommet for mye is og snø inn i bindinga. Døtre og x måtte vente på Enrum, mens jeg kava og baksta opp til Ravneheia og deretter baksta på en ski og ræva ned til Ravnedalen et kvarter forsinka.

Hadde vært gøyere den timen jeg var ute, hadde det ikke vært for at noen venta på meg. Men gøy i ettertid, sjøl om den ene skia fikk noe smeller, sprekk i bindinga, og leiven på ene skia løsna bak. Litt sterk lim fikser vel sakene.

2 kommentarer:

ØY! sa...

det var gubbeturen sin ja!
regner med at de som venta hadde smurt seg med riktig..
sikkert en morsom tur, men kjedelig med ødelagt ski.
ned fra ravneheia er vel ikke den mest opplagte skitrassen heller, hverken med en eller to ski.

DE sa...

Hehe..skikkelig diggidangatur dette. Spenstig valg av trase, men det gjør tingene bare enda mer intressant.

Bra tur!