torsdag 4. februar 2010

Med vekt på styrke

Spicheren onsdag kveld med 20 min oppvarming på mølle, helt rolig.
Deretter styrkesirkel med fortsatt 8 x 3 repetisjoner. Kjørte gjennom alle 11 apparat i sirkelen, pluss 3 andre.
Det er jo ikke til å unngå at man ser litt på andre og følger med rundt seg. På denne måten plukket jeg opp en ny variant av beinpresset.Varianten er å presse med et bein av gangen, da blir belastningen på baksiden av leggen i stedet for låra som er tradisjonelt.
Må selvsagt redusere vekta, men følte varianten tok skikkelig bra. Baksiden av leggen er viktig for god løping, så denne skal jeg ta oftere.
Avslutningsvis nye 20 min på mølla i rolig tempo.

2 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Den legg tingen må du vise meg....? Jeg har jo noen stilke legger så har godt av slik trening..:-) Har litt snev så dårlig m trening... men kommer sterkere tilbake til uka...
Du er flink som klarer å få mølle 2 ganger på en økt... kanskje møllehysteriet begynner å avta litt?

DE sa...

Du får virkelig utnytta medlemsskapet. Eksempel til etterfølgelse.

Ellers er jeg også intressert i den nye beinøvelsen. Du får vise ved høve.