onsdag 17. februar 2010

Italiensk trening

Innimellom følger jeg et program laget av Marius Bakken. Et element derfra er en type trening som er mye brukt av italienske langdistanseløpere.
Etter oppvarming skal det løpes 4 min bolker/intervaller, vekselvis på innsats 2 og 4. Dette løpes uten pause i 60 min.
På mitt nivå blir dette 13.3 km/t(4.30 pr. km) på nivå 4, og 10.4 km/t (5.42 pr. km) på nivå 2.
En av fordelene med mølle er at det er mye lettere å måle riktig hastighet på eks. intervall.
Denne økta gjennomførte jeg i går kveld på Spicheren. Ganske hard økt som kjentes i beina etterpå. Manglende luftmotstand ble kompensert med 1% stigning på båndet.
Avsluttet med 1! apparat, gjett hvilket?

4 kommentarer:

Evelyn sa...

Tipper sykkel.

DE sa...

Mange intressante treningsmetoder du har. Du har aapenbart satt det godt inn i tingene.

Jeg tipper du avslutta med helvetesapparatet hvor man skal skyve oppover med armene.

ØY! sa...

riktig gjetta av reisende mac

Grendstad sa...

Benissimo!

Her øktes det i apparaturer så det ljomer etter. Jeg holder meg til språket, og tar trimminga på norsk. Skulle prøvd å fulgt deg på ei økt, men seinere..