lørdag 13. februar 2010

Vinterkarusellen, 5. løp, Kristiansand

I strålende vintervær var det i dag duket for femte løp i vinterkarusellen. Så fint var været at nøkkelperson fra Kif som skulle åpne klubbhuset for sekretariatet, valgte å drive med andre ting. Den rutinerte Kalle ordnet dette på strak arm, og tok påmeldingen i bilen.
Bare en representant fra Diggidanga idag, og han var ute i god tid i solskinnet. Testa løypa med tre runder før start, pluss noen gode drag på kunstgresset på "lille stadion" for å få opp pulsen.

Deltagelsen var noe mindre enn i Søgne, tror det var 10 på 3 km, og 5 på 10 km.
Ble litt overrasket hvor mye dårligere festet ble når det var tid for alvor, i forhold til oppvarmingen. Men dette er jo likt for alle.
Jeg valgte altså å løpe uten piggsko idag, som i Mandal. Den gang ble det jo ny personlig bestetid for vinterkarusellen. Det skulle vise seg å være riktig valg for dagens løp også.
Ut fra start lå jeg som nummer 3(nesten en vane nå), etter to svinger hadde jeg bare en umulig Mhi-løper foran meg.Holdt denne posisjonen helt til halvløpt andre og siste runde, da ble jeg innhentet av leder på 10 km, som startet litt lenger bak i løypa. Klarte å få et slags "heng" på ham, og på oppløpet ved stadion klarte jeg sågar å passere ham. Absolutt gunstig for meg å bruke ham som inspirasjon på innspurten, selv om han da hadde 5 runder igjen.
Er bra fornøyd med ny bestetid på 12.22. Virker som formen er stigende, samt at oppvarmingen ble bra i dag.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Knall sterk tid, Svein(ung)! Lurer på om jeg må kalle deg det nå. Blir interessant å se til karusellstart åssen utslag denne solide vintertreninga gir.

Sjøl sitter jeg forkjøla heime, tror kroppen ikke var fornøyd med både isbadingspause og treningpause. Det siste skyldes vanskelig forhold for småturer og litt kronglete jobbing i det siste. Men ser lys i tunnellen nå, og ser fram til noen gode langturer. Skal jo løpe marathon i år, iallefall distansen, men om det blir i løp er en annen sak.

Takk til haren Sveinung.

ØY! sa...

dårlig nytt at du er småsjuk og slikt,men godt at du ser fremover og har ambisjoner på egne vegne.
Du har jo maratondistansen inne, så det er bare om å gjøre at ytre og indre faktorer slår inn samtidig, så er du der.

for egen del er det jo gøy at formen er oppadgående, selv om jeg fikk et 5 ukers avbrekk i fjor høst.Der og da så jeg litt mørkt på det, men i den store sammneheng tror jeg ikke det betydde så mye.

plutselig er du i godt gammelt slag du også, ståo påo!!

DE sa...

Sava for en utvikling du har mann! Stor gratulasjon! Jeg gleder meg til aa lese om siste loep i mandal til helga.