søndag 7. februar 2010

Vinterkarusellen 4.løp, Søgne

Tid for andre og siste løp i Søgne i årets vinterkarusell.
Noe dårligere oppmøte enn i Mandal, denne gang stilte 18 til start.
12 av de på 3 km. resten på mila.

Været var fortsatt vinterlig, dog ikke så veldig kaldt, noe som gjorde festet krevende.Undertegnede hadde gått tilbake til piggsko, selv etter suksess med lettere sko i Mandal. Med motvind på første strekket kjente jeg fort at det ville bli tungt og arbeidsomt.
Løpesett og stil blir veldig anspent og snålt på slikt føre.
Men med ballebra oppbakking og heiing fra store deler av Diggidanga, er det utrolig hva man klarer å hente frem av vilje.

Av de seks som løp med tidtaking ble jeg nummer 3, slått solid av to unggutter fra henholdsvis Kif og Mhi. Tiden ble 6 sekund bedre enn sist i Søgne: 12.46

OVE-gjengen (Olsen, Vestbakke, Eriksen) stilte alle sammen til 3 km. Ettersom alle tre aldri ser ut til å bli kvitt det samme snevet, ble det mest gåing avløst av litt jogg innimellom. Kanskje ikke helt etter vinterkarusellens intensjon, men i dag var det mest for å komme seg ut og i tillegg få det nødvendige fjerde løpet før ferden settes mot Asia. En fin tur var det. Dessuten gøy å heie på Svein som holder Diggidangas farger høyt.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Bra løpt. Bra heid. Tja, jeg var på vei til dette egentlig, men så måtte jeg instruere ungdommer på Rosegården. Føret så jo vrient ut. Tror jeg hadde slitt på mila.

Hilde Fantomine sa...

Hvem har tatt det første bilde?

ØY! sa...

dette og flere flotte bilder kan du finne på : maraton.no/vinterkarusell