fredag 22. oktober 2010

Høstløpet - Arilds x 2 (7,4 km) - 4 årstider!

F + F:

Vivaldis 4 årstider er jo kjent for å være et fantastisk mesterverk, Baneheia's 4 årstider derimot, er noe helt annet enn fantastisk. Vi løp i regn, hagl, snø og sol.. Det var forferdelig vondt til tider.. Haglen var steinhard da den brutalt falt ned på mine kalde kinn. Snøen var tett og blaut... og sikten var sykt dårlig... Været ødela hele Arilds løype...og vi ble veldig våte og kalde.. men UFATTELIG GØY å løpe i sånt vær også...!... Det er noe eget med å gjøre ting man på folkemunne ville kalt; Galskap!... Mamma sier " dere er ikke riktige vel bevarte..."
Vi planla en rolig første runde, og en litt mer tempofyllt andre runde.. Været ødela egentlig den strategien.. og det faktum at jeg gikk tom for energi etter første runde. Så måtte hive innpå en frossen banan på andre runda..så etterhvert gikk det greit.

Vi kom helskinnet i mål...og fikk tre premier faktisk..t-skjorte, glass og buff... ufattelig bra uttelling. Vi betalte 100 kr hver..siden det gikk til en bra sak... (selvom bedriften betalte)...

Turen hjem gikk fint, men var ekstremt glatt i enkelte stikkveier på Justvik.. så vi var ganske så skutt da vi ankom Buhus. Da var det bare å kvitte seg med livets første navlelo, saulesko og hoppe i badet... Friskus disket opp med en heimelaga pizza... og da Eli Kari Gjengedal var ferdig å kjefte på oss, for ikke å ha skiftet til vinterdekk...glei gluggene igjen...


Svein:
Kan skrive under på at slike løp er for spesielt interesserte, men akkurat det er vel gjengen i Diggidanga.
Når det begynner å snø kraftig i det startskuddet går, og et av teltene hadde retning mot byen, så blir det ekstra moro! At det også var grisekaldt omtrent hele løpet, setter en ekstra spiss på det hele.
Prøvde å være nøktern i løpsopplegget, planen var å åpne rolig. Men når man har løpere både foran og bak er ikke det så lett. Første runde gikk unna på 22, og fryktet en kjempesprekk på andre runde. Det holdt imidlertid ganske godt, selv om jeg måtte gå noen bakker. Jeg hadde en sliter i ryggen de to siste kilometerene, takket være ham måtte jeg øke tempoet et par hakk på slutten, og heldigvis hadde jeg nok saft i beina  inn mot mål. Klokka inn på 44.01.

5 kommentarer:

Grendstad sa...

Dette er jo kanonbra. Skulle gjerne vært med på det løpet. Hadde passer meg perfekt. Jo, verre det er ute, jo bedre er det på sett og vis, så lenge man unngår å fryse.

Bra løpt!

DE sa...

Dette var en skikkelig kraftanstrengelse, men veldig artig. Været var jo like dårlig som noe av det værste vi har opplevt på vinterkarusellen.

Må ellers få gratulere Fantomine som for første gang i livet leverte en solid dose navlelo :)

Nå er det bare å glede seg til Refleksløpet, men før det skal Grendstad underholde på årsmøtet.

ØY! sa...

fikk ikke med meg at Hilde og DE hadde lang løype, før jeg leste det i resultatlista.
Meget imponerende av begge!

navlelo er jo noe menn får når behåringen på magen gnisser mot plagget/tøyet.....
I rest my case.

Hilde Fantomine sa...

Frekkas, insinuerer du at jeg hår på magen...makan...hehe

Jeg hadde klissblaut ull innerst.. så det var tydeligvis (h)årsaken..

Ellers var vi som du sier superflinke..Kjente jeg fikk kjørt meg... pleier sjeldent å løpe så lange tunge løp.... Friskus derimot...trives i Huntoniten, Tullas og diverse...

ØY! sa...

bra at du ikke er hårsår ihvertfall.