onsdag 13. oktober 2010

Tirsdagsintervall

Prøvde en ny intervall-variant i går på Vidda, som oppkjøring til lørdag.
Den gikk som følger: 2 x 2000m, 2 x 1000m og 2 x 500m.
En tøff øvelse som ikke tar så lang tid.
De to første i fart 3.47 og 3.53, to neste i 4.01 og 3.59, to siste i 3.44 og 3.45.
90 sekund pause mellom de to lengste, 60 sekund på resten.

Enkelte hevder at det går 42 dager å restituere seg helt etter en maraton, men jeg tenker mellom 2 og 3 uker er mer riktig for min del. Jeg kjenner det fortsatt i beina når jeg prøver å løpe fort, men det går i hvert fall riktig vei.

2 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Jeg hadde nok 364 dager på å restituere meg ....ikke fullt et år..men allikevel...

Det er super bra tider du presterere her da.. skal se du løper fra de fleste på lørdag..

Det er in med oppladning før stafetten skjønner jeg... gøy det da.. :-)..gleder meg til å heie..

DE sa...

Sinnsykt for et tempo du holder! Er særdeles glad du er på mitt lag i denne stafetten. Ingen tvil om at du kommer til å løfte oss flere plasser på sisteetappen.