onsdag 13. oktober 2010

Leteaksjon, birdie og stafettøving

Tirsdagens treningsøkt begynte med frisbee på egsjordet. Først øvekast på kurv 18, deretter to korte runder fra kurv 14 til 17. Jogget mellom hvert kast så ble temmlig svett i lengden. På kurv 16 opplevde jeg det som de fleste golfere kommer ut for av og til. Traff ett tre og frisbeen føk langt ut i bushen. Det ble en lengre leteaksjon i ulent terreng. Etter 20-25 minutter holdt jeg på å gi opp, men et siste overblikk avslørte at den hang høyt oppe i ett tre. Tilbake på banen og nytt forsøk på kurv 16 (par 3). Det gikk ekstremt mye bedre. Selve kastet var bare noen cm til siden, men klarte akkurat å unngå det samme treet. Frisbeen la seg bare en liten meter fra korga. Altså nesten hole in one, men det hadde strengt tatt vært litt for mye. Var i stedet superfornøyd med min livs første birdie.

Så var det slutt på morroa og opp til Fant Olsen. Som sist var det svært mange folk i oljeløypa. Oppvarminga med frisbeen var nok litt i tøffeste laget, men jeg gav full gnu fra start. Følte igrunnen at det gikk i ok tempo og gav det jeg hadde. Noe skuffende ble tida 11,24, altså 3 sekunder bak forrige forsøk. Har vært helt i kjelleren begge gangene, så dette er nok maks av hva jeg kan klare. Men stiller med friskt mot på lørdag, og håper på pers iallefall.

3 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Frisk økt av Friskus!... tenker du ble litt stiv i leggan etter frisbee letingen.. men uansett så er det jo viktigst å ha det gøy da..så det klarer dere nok alle tri:-)

ØY! sa...

variert og fin økt!
du er jo snart proff, bare pass at du ikke går i Tiger-fella.
Må få kjøpt meg skeinebrett snarest, for dette virker gøy.

Det blir spennende å se hvordan det går på lørdag, med startnummer og pinne tror jeg alle klarer noen sekund ekstra.
er litt spent på hvilket utslag mix-starten 2 timer tidligere har å si for beina og slikt.
Jeg gir selvfølgelig alt for Diggidanga:)

DE sa...

Hehe...ja Tigerfella må man passe seg for :)

Ellers hadde det vært morsomt med en duell snart. Frisbee er en veldig fin aktivitet synes jeg.

Tenker nok beina til Øy absolutt klarer to stafettetapper. Bare å gi alt for Diggidanga! Blir artig med felles trøyer. De er jo nokså spesielle, så tipper vi blir lagt merke til.