torsdag 4. november 2010

Asfaltkant til asfaltkant

Onsdag kveld, på med treningstøy, buff og hodelykt. Så er det bare å sette avgårde. Hadde først oppvarmingsøkt rundt Jærnesheia, deretter bar det ned til Buhusheiabakken. For de som ikke er lokalkjent er det altså bakken som går fra der vi bor i Buhus ned til Ålefjærfjorden på andre siden av Kjevik. Det ligger en gård og en del hytter der nede. Bakken er bratt og uten belysningen, og er vel i det hele tatt mest brukt på sommeren.

Selve bakken er grus, men i begge ender er det asfalt. Mine intervalløkter går da altså i det området som har grus. Totalt ble det fire drag. Første gikk fint, på andre kom blodsmaken i munnen, tredje måtte jeg ned i kjelleren, mens fjerde og siste dessverre måtte reduseres noe i tempo. Sykt tungt denne formen for trening, men trøster meg med at bakkene i karusellen sikkert går lettere etter dette.

7 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Jeg bøyer meg i støvet... du så ut som en kokt hummer når du kom hjem.. Du glemte å skrive det..
Ellers skal det sies at jeg var hjemme og lata meg..Vurderte litt styrke men det var ugreit.. og så blåste det så ute.. men allikevel dro Vestbakken ut... inspirerende greier..så i dag er jeg fus ut..:-)

ØY! sa...

bare å komme seg ut,ja.
når det er mørkt og kaldt og vått og mange andre unnskyldinger, skal det litt vilje til.Bra at du ikke lar deg stoppe av bagateller.
Bakkeintervaller er jo sykt tungt, men til gjengjeld får man mye trening på kort tid.
Klarer du å holde dette gående igjennom vinteren, skal du bli rikt belønnet....

Forresten,hvor lange er dragene?

Evelyn sa...

Dette er imponerende DE.
Sigbjørn bodde på Jærnesheia i mange år, så bakken er velkjent for meg. Kan bare si at jeg hadde ikke greid å løpe opp halve bakken engang, og du tar bakken 4 ganger. For en prestasjon.

Til deg Hilde, det er lov å sløve en gagne innimellom =)

Hilde Fantomine sa...

Jeg sløvte i går også...blitt helt sløv...så i dag er bagen pakket..og jeg skal pryles på spicheren....:-)

Elisabeth sa...

Åh herreli, har du løpt opp bakken fra jærnes gård... det er vilt! Du er knallgod:)
Jeg gjorde som Hilde, slappet av - må jo ta seg tid til litt slappe dager på høsten:)

Y sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hei!

Jeg bor også på Buhusheia og er ute etter en grei sted å jogge. Målet er å jogge ca 20-30 min, helst flate steder. Håper du har noe tips hvor jeg kan jogge i nærheten. Takk!