tirsdag 2. november 2010

Rullerullerulle.

Allerede sist torsdag avtalte Sigbjørn og jeg at vi skulle rulleskie tirsdag 2.nov.
Da jeg våknet opp i dag angret jeg at vi hadde planlagt så lang tid i forveien, men staheten lenge leve, etter middag og en høneblundt bar det avsted. Vi ville prøve å gjøre turen litt lenger denne gangen, og målet var 10 km. Vi parekerte på Rosseland og satte kursen mot Hortemo. Vi hadde et godt driv oppover, og bakkene nedover går stadig bedre. Hadde det ikke vært for de krappe svingene hadde det gått så det suste nedover også. Vel tilbake til Rosseland manglet vi 400 m på 10 km, og det kunne vi ikke ha noe av. Derfor gikk vi 200 m mot Søgne før vi snudde og gikk tilbake til utgangspunktet.
Til sammen ble det 10,07 km, snittfart på 9,2 km/t, maksfart 15,2 km/t.
Må si meg ganske fornøyd med turen.

4 kommentarer:

ØY! sa...

ja,dette er fordelen med forpliktende avtaler, og det med å trene sammen.'syns dere er drittflinke til å komme dere ut.

Men er det ikke tidlig å begynne med middagslur? trodde det var gamle folk som drev med det.
når det er sagt er det veldig viktig å få nok søvn ifht trening, så det var nok riktig av deg/dere.

DE sa...

Slike avtaler redder nok mange treningsturer. Uten klare planer blir ofte innevarmen litt for fristende når regnet strømmer ned og man kommer sliten hjem fra jobb.

Morsomt med de siste 400 meterene :) Det er en ting jeg også kunne funnet på å gjøre.

Hilde Fantomine sa...

Ja typisk DE med de 400 m... utrolig vittig... må sikkert ha sett vittig ut...vi går 200m og plutselig snur...

Jeg er mest sjalu på middagsluren.. det er så fantastisk.. de kan man etter barna er blitt store altså?..mao lenge til..men den som venter på noe godt.....

Ellers høres det super skummelt ut med disse turene nedover, men dere er jo kjempeflinke...:-)

Evelyn sa...

Huff, der røpte jeg meg med middagsluren. Det går jo også ann å kalle det sjønnhetssøvn, og det er jo noe alle kan trenge.

Hilde, middagslur er ikke noe en må vente med til barna har blitt større, det er jo noe en kan ønske seg i gavekort.

Sigbjørn fikk slike gavekort av meg da ungene var små. Da kunne det f.eks stå: gavekort av 10 middagslurer eller gavekort av 10 sove lenge søndag morgener. En god ting som ikke koster ei krone.