onsdag 10. november 2010

Stifinnere på Søndag!

Etter en relativ kjip og slitsom lørdag (shopping), bestemte vi oss for å ta en lang tur på søndag.
Vi prøver å ta utgangspunkt i nærmiljøet, så vi slipper så mye bil.

Vi startet innerst i Grostøl, og gikk postveien til Jegers. Tok sti-veien opp mot Holmenkollen. Har ikke gått den veien før. Så vi kom bak toppen på en måte. Den veien var brattere og smalere. Det var selvfølgelig stufullt på toppen. Mange folk, og mange bål. Supert vær og super utsikt.. som vanlig.

Turen hjem gikk via kartet til D.E. Vi fulgte stien inn mot Lomtjønn.. så den røde stien nedover mot Øydegardstjønn.. og vips var vi ute på postveien igjen.
Stien vi tok var isete, glatt og våt, og faren for plumping var konstant tilstede. Det var utrolig kaldt, så vi gikk i temmelig høyt tempo.

Turen tok rundt 3 timer totalt. Veldig deilig med god middag og fyr i peisen da vi kom hjem.

Evelyn sa...

Godt å lade opp værdagen med slik kosetur,men det må jo være et godt stykke dit fra der dere bor.
Fint bilde, ser at det er magne folk på Holmenkollen.
Peiskos er jo alltid en fulltreffer og en god avslutning på en fantastisk helg med skikkelig høstvør.

DE sa...

Ja sånne turer er helt fantastiske! Når sola skinner og alle er glade så blir ikke livet så mye bedre :)

ØY! sa...

bra at dere blir kjent i området.
da er dere forberedt til Skau-Skau-løpet og Midtsommerløpet til neste år.