tirsdag 24. januar 2012

Banis

Snøen ligger enda, så da tok jeg en ny tur med skiene. Denne gangen fleksa jeg en time på jobb, så da fikk jeg gått i dagslys.

Turen gikk til Baneheia. Heller ikke her var det maskinkjørte spor, men folk hadde iallefall gått her før. Veldig mange til fots, og møtte til og med to på sykkel! En av de sistnevnte holdt på å dette av sykkelen da han så meg og spurte måpende om det virkelig var mulig å gå på ski her. Fyren må jo være snøblind eller noe. Skjønner i det hele tatt ikke hvorfor så mange mennesker uten ski synes det er interessant å gå i løypa. Det er vel i gjennomsnitt ei uke eller to med skiføre i løpet av året. Burde vel være innenfor fysiske begrensninger å holde seg inni sida denne korte perioden!

Uansett rakk jeg tre gode runder pluss ei ekstrasløyfe slik at totalsummen ble over 7 km. Godt fornøyd med det, og veldig deilig å komme hjem til vanlig tid ferdig jobbet og gjennomtrent.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Skal si du holder koken. ja, de som går og sykler i skiløypa i Baneheia er noen rare folk. Vittig. Skulle nesten satt opp skilt hor en demonstrerte skigåing mhp snøføre.

Knallgodt gått. Nå får du jo skikilometer i skibanken så det holder.

Hilde Fantomine sa...

Ska si det skies for tida.. Du er temmelig mør i armene såvidt jeg har forstått, så passer bra med en pause i dag...

Ufattelig vittig m han på sykkel.. Du glemte å si at du synes det var temmelig slitsomt å møte på sykler.. Han må jo ha følt seg en smule truffet..hehe

Bra trimmings!

ØY! sa...

tidligere erfaringer tyder på at Banis er det området der skisporet ødelegges mest og først av andre enn skigåere. Det har vel med nærheten til byen og slikt.
Du lar deg tydligvis ikke stoppe av slike fusentaster, og det er det heller ingen grunn til.