onsdag 31. oktober 2012

mandag 29. oktober 2012

Stille før stormen

Veldig stille her på bloggen for tida. Øy lunter kanskje vel framdeles bare rundt med moderate mengder, mens DE rugger og vugger. Jeg var akkurat oppi Gimlebadet ei lita økt og svømte litt over 1000 meter. Greit nok, småkramper i beina, blir fort sånn når det går for lenge mellom hver gang.

I morra er det altså årsfest i karusellen, og Diggidanga skal nevnes med navn, kanskje det er derfor ingen skriver, av redsel for å få et humoristisk fokus foran 200-300 tilhørere? He-he..tja..kanskje ikke...

tirsdag 23. oktober 2012

Høstløpet, Baneheia 3,950 km

Gubben

Skuffende få med på dette løpet i dag. Bare ca 100 til fellesstart, eller knapt nok det. Ellers var det stadig noen slengere i forkant.

Endelig kunne jeg stille til start til en fellesstart, og knive (ikke bokstavelig) med folk som holder ca samme tempo rundt en. Kom i mål på 20.55 ca, det var veldig bra, for det var en del bakker og en god del opp og ned. Ca 5,20 pr. km. Klarte å finne min plass i feltet, og avansere litt underveis, og gi på siste par hundre meter. Sterkt av gubben. Veldig god følelse etterpå med disponering og hva jeg klarte å ta ut. Rett og slett en kanonløp. Jippi! Gratulerer til meg sjøl.

fredag 19. oktober 2012

19. karuselløp - Dyreparken 5km

DE
Værgudene sparer ingen for tiden, selv karusellen ser ut til å ha mistet sin tidligere så effektive beskyttelse. Familien fra Justvik lar seg imidlertid ikke stoppe. Utkledd i regntøy tok jeg fatt på den helt nye Dyreparkløypa i firetiden. Første kilometeren var dørgende kjedelig, men etter det tok det seg opp. Var skikkelig morro å få sett Abrahavn på nært hold, selv om sjørøverne nå har reist til varmere strøk. Må bare si at det er et imponerende prosjekt de har fått til med denne landsbyen. Jeg hadde en liten stopp ved hodeskallen, men det ble med en kort visitt. Ved inngangen til selve parken stod heiagjengen på plass og det er jo alltid morro. Løypa var stort sett lett og fin, og nesten alle de fryktede bakkene var kuttet bort denne gangen. Eneste dyret jeg så var en ensom Hubro, så på den fronten skulle jeg gjerne hatt litt mer uttelling. Men løpet gikk veldig bra og jeg kunne derfor førnøyd løpe inn til mål i årets siste karuselløp.

Vannglasset fyllte seg opp på naturlig vis fra oven. Mens jeg prøvde å drikke unna det som kom gikk tankene tilbake til neshornkonsulatet som en gang i tiden ble betjent av gubben og co. Husker jeg rett var det vel en slags erstatning for at man ikke ønsket å gå til anskaffelse av neshorn i parken. Etter flere år med positiv trend har det de siste 3-4 år dessverre blitt en kraftig økning i krypskytingen, og situasjonen for neshornene er mer prekær enn på lenge. Selv utstoppede dyr blir angrepet på museer verden over. Dermed skulle tiden være mer enn inne for at Dyreparken kunne skaffet seg noen eksemplarer og være med på å redde bestanden. Har inntrykk av at dyrene har det bra i parken, så en liten neshornfamilie her hadde vært helt fantastisk!


Fantomine, Fanta og Mirto:

Vi dro avgårde i 15 tida. Det var vått, og vi var godt kledd. Det var stor stas å se abrahavn. Der har de gjort en bra jobb.  Det var et parti vi ikke kunne ta med barnevogn, men der var løypesjef, Arild til god hjelp. Så vi tok en avstikker tilbake til parkeringsplassen, før vi gikk over i badeland og dyreparken. Av dyrearter så vi: oter, hubro og lama.
Skulle gjerne hatt neshorn i parken. Det er ufattelig trist at de blir behandlet så dårlig.

Vi takker for oss, og tenker at neste sesong blir i løpende, heseblesende tilstand
Madammen
Det ser ut at jeg og De Vestbakken løpte i 19 . Karuselløp på Dyreparken 5 km. Så bra at noen løpe fra Diggidanga. Løpte du Øy?? Denne gangen Gubben vært på festmiddagen som konferansier i Sørlandstinget i  Grimstad. Uanset at begynt å regne jeg ikke gir opp. Hadde gjerne lyst å løpe. Hadde ikke så mye folk på løypa som jeg likt veldig.  Liker ikke regntøy men jeg møtte å ha bare tynn regnjakke. Også ikke så mye glad løpe på asfalt men..men...ikke nå. For jeg begynte å løpe en eldre dame som løpte for advarte meg på glatt veien. Jeg vist en gang at må være forsiktig.

Begynt løpe kl 13:15. Gikk bra løpt første 2 km..da jeg stoppe litt å gå veldig fort og løpe igjen. Det er lov..:-) 2 bakken vært vanskelig for meg å løpe. Det vært morsomt at jeg hadde selskap til frem å tilbake ikke så stor avstand mellom oss med liten smil, prating, usikkerhet, kamp til mål. Rett å slett vært kampen for tilværelsen.He-he... Vært så glad når en del vært småstein da jeg løpt full fart. Det vært trist for mål at jeg måtte litt stoppe på grunn av regn vært problem med mobilen min igjen fuktighet påvirke på knappen stoppeklokke men gikk bra på slutten. Da jeg litt vært usikker, sannsynligvis jeg kunne løpt under 6 min. Kan ikke garantere. Skjedd som skjedd. 

Da kom jeg til mål  tenkt jeg Ops...Gubben er ikke her som alltid gir meg bekreftelse på den tiden som jeg ble brukt og deler min glede.. Da jeg måtte selv regne ut å tenke høy å si "Er det mulig at jeg være så flink"  Jøss jeg klarte. Da dukket opp 2 mannfolk som løpte full fart til mål. Hørte di på meg . De spørte meg Hvor mye du løpt??Da jeg svarte til dem. De er interessert hvor mange år jeg løper og hvor mange ganger i uka trener jeg. De blir overasket på resultatene og når jeg tillegg sagt at jeg røyke mange år. Jeg fått inntrykk at de vært glad på grunn av min resultatene. På en møtte fikk støte av de og ord GRATULERE!!!


For meg også har betydning en gamle dame som jeg kjenner, løpt mange år gir stor klem. Når hun treffe meg alltid si "Du må slutte røyke da du kommer 5,5." Mange fine ord osv....
Ser ut at jeg opptatt med resultatene???Når du har noen mål i livet det kommer an på da blir son.
  
Håper at siste løping som er på Tirsdag 23/10 2012 alle fra Diggidanga løpe sammen tida. De blir gøy.

(Madammen løp på 30.05 - som er en kilometertid på 6,12 pr. km.  Meget sterkt - hilsen Gubben)

Resultatene

søndag 14. oktober 2012

Oljestafetten

Boss Industri as deltok med to Diggidangas på laget. Øy var lagleder og innkalte Gubben da de mangla en. Gubben stilte opp men hadde ikke så mye fart å stille opp med, klarte dog å holde unna for de fleste på sisteetappen. Olek løper jo skikkelig fort, og er en racer i løypa. Tror laget blei nr. 37 eller 38 av ca 150 og det er jo ikke så verst. Linken til resultatene virka i går, men ikke i dag. Det blir kort å løpe for gamle gubber som normalt må ha halvannen time for å bli varm, men gøy å være med. Trenger sånne oppkvikkere av og til.

Øy!

Gubben reddet dagen da han på kort varsel stillte opp på ankeretappen. Han gjorde absolutt en bra figur, og bidro til en bra totaltid. Faktisk er dette det raskeste et lag fra Boss har løpt i denne løypa, og det med sterke innslag av Diggidangas!
 På forhånd sa jeg at jeg skulle være fornøyd om jeg kom under 10 minutt. Det klarte jeg så vidt. Det er utvilsomt rom for forbedringer til neste år, håper da å stille litt bedre forberedt.
Ole Kristian løp som vanlig raskest på dette laget, uansett sammensetning. Han, som de fleste andre, hadde planer om å gjøre det enda bedre, men 8.26 er mer enn godkjent, spør du meg.
Neste år må vi stille med rent Diggidanga-lag i minst 2 av klassene, kanskje mix og herre?

Resultatene

torsdag 11. oktober 2012

18.karuselløp, Einars løype, 3.4/6.6 km



Øy!
Karusell-vær fra absolutt øverste hylle på nest siste løp i årets karusell. Observerte at flere løypevakter var mer opptatt av solas stilling, enn hvordan det gikk med løperne... Må si jeg er mektig imponert over disse menneskene som stiller opp hver torsdag, uansett vær, og legger til rette for oss som har en greie med terrengløping. Derfor er det bare som fortjent at de kan tilbringe noen timer i deilig høstsol.

Hadde en liten prat med John H. før løpet, og han virket litt nervøs for underholdningen han har booket til årsmøtet. Jeg kunne forsikre han om at jeg ikke skulle involveres, men at han og hans stab kunne forvente seg slag og spark både over og under beltestedet, mest det siste kanskje. Det er bare å vente og se.

På grunn av mine kranglete akillessener, har det ikke blitt så mye løping på meg i det siste. Men tross alt er det bedring, selv om det går langsomt. Har hatt noen trykkbølge-behandlinger, samt at jeg kjører eksentriske tå-hev i serier på 15 x 2, to ganger om dagen. Som sagt går det fremover, men planen nå er å ta noen behandlinger til, og fortsette med tå-hevene, for om mulig å bli enda bedre.

Som ved forrige karuselløp løp jeg milsluker på fullført i dag. Det gikk igrunn nokså greit, holdt et rusletempo nærmest. Det blir jo slik at man kjenner veldig etter om det blir vondt eller sårt, men kjente mindre denne gangen, så det tolker jeg positivt.
Akkurat i det jeg skulle begynne på andre runden, fikk jeg øye på en skikkelig syklubb som breiet seg i løypa. En stund så vurderte jeg å bryte, for her skulle det bli vanskelig å komme forbi.Jeg valgte å sette opp en sinnsyk fart, og smyge med sidelengs forbi denne bulkegjengen, som viste seg å være familien DE/Fantomine + barn (2 stk).
I dag hadde jeg jo tid til å prate og slo derfor følge med gjengen et stykke ut i løypa. Dermed ble syklubben enda større og desto vanskeligere å komme forbi, men det brydde ikke vi oss særlig om, så hyggelig som vi hadde det. Etter hvert syntes tydeligvis DE at det ble i overkant hyggelig, så han insisterte på at jeg måtte sette opp farten. Jeg tok hintet og jogget inn i solnedgangen..

Madammen og Gubben
Starta milslukerløpet litt over kl 13. Først starta madammen. Så venta Gubben i 6 minutter og 36 sekunder før han starta. Hvis Gubben løp 1 min fortere pr km enn madammen, ville de komme likt til mål. Det gikk ikke som det måtte gå. Gubben tok igjen madammen midt på andre runden, men det var bare fordi hun ville ha selskap. Da Gubben tok henne igjen, holdt hun avstanden på 10 meter i et par hundre meter, bare for å demonstrere at det ikke var noe problem. Holdt derfra følge inn. Fint løpevær og bra løype i Sukkevannsområdet, barndommens rike.

Kom i mål på hhv 45.44 tror jeg det var, og 39,08, noe som blir hhv 6,56 og 5,56 pr km. Ikke akkurat temporekord for høsten, men madammen har forbedra fjorårstida på dette løpet fra i fjor (hennes debutløp) med over 3 minutter!!, og det på dobbel lengde!!... Det må vel være nær Diggidangarekord på årsforbedring. Kanonprestasjon, intet mindre. Lurer på hva tida blir til neste år.... Da skal nok Gubben få slite...

Når det gjelder underholdninga skal ingen føle seg trygg he-he :)


DE og di
Jeg hadde tenkt til å ta familien med på en trivelig tur på Sukkevann. Kona trengte dessuten ett løp til for å oppnå sine 7 løp i år. Men allerede fra start ble det problemer. Mens vi gikk og ante fred og ingen fare kom det en fyr i orange jakke. Han holdt ett sinnsykt tempo og løp oss regelrett ned hele gjengen. Da vi etter langt om lenge kom til hektene igjen var fyren der enda, og han pratet som en foss. Fyren gnålte om alt mulig rart så en nesten skulle tro at vi hadde kjent hverandre i flere år. Etter langt om lenge prøvde jeg høflig å bli kvitt typen, men det var først da jeg minnet han på at han kom til å bli kald av å gå såpass sakte at han startet å jogge igjen. Vi slapp heldigvis uskadd fra hendelsen, men skummelt at de slipper sånne folk inn i karusellen.

Historien over er naturligvis en smule overdrevet i forhold til sannheten. Fyren i orange var selvsagt Øy og det var usedvanlig hyggelig å treffe den karen på et arrangement igjen. Godt å se at skaden sakte men sikkert leges, så nå satser vi på at han snart er i gammel god form igjen.

Gjennomføringen for vår del er det lite å si om. Vi gikk i rolig tempo igjennom løypa. Mot slutten ble vi tatt igjen av bøffelflokken, og det var litt utfordrene når man har en baby på magen. Men det gikk veldig greit. Også veldig hyggelig å komme inn i målteltet når man blir så godt tatt imot av karusellgjengen. Og Fantomine fikk godkjent sitt syvende løp i fødtselssesongen, så stor gratulasjon for vel gjennomført!

onsdag 3. oktober 2012

Sykkelsesong på hell og regnbue på himmel



Av praktiske grunner passa det bra å sykle hjem fra et møte i Fevik i dag. Fin tur på store deler av gamle E18. Det blei 62 kilometer, og avslutta med en 35 minutters løpetur rundt Odderøya. På vei hjem derfra kom regnbuen, men kameraet i lomma var litt fuktig i øyet. Sykkelen begynner å bli klar for en tur på service, og det var litt kjølig på tåsan tross ullsokker, så det var kanskje høstens siste racertur.

For øvrig vil jeg vise til siste kommentar til siste blogginnlegg fra terrengkarusellen. Madammen har skrevet en frisk kommentar hvor jeg, og kanskje flere gubber, kommer på defensiven :) he-he

mandag 1. oktober 2012

Hvor er dette?


I dag sykla jeg ca en kilometer forbi denne steinen og hjem igjen. Det var en tur på 61 km. Hvor er dette?

fredag 28. september 2012

3100 meter svømming


Har blitt fast med fredagssvømming, og denne ganga passa det ikke for ungene å være med, så da kunne gamlefar bare svømme og svømme, og heldigvis så var det ikke så mange i bassenget. Ny krålerekord. Fant en fin buddhistisk meditativ stil, svømte i ett og brukte 1t 20 min.. De siste 10 minuttene var humorbuddhistiske. Utrolig godt fornøyd med meg sjøl. Dumt å legge dette over siste terrengrapport, men måtte bare får det ut før jeg gikk på nattevakt.

17. karuselløp - Walters løype (3,9 km og 7,7 km)

Gubben og madammen
Det kan jo være gøy når en skal løpe samme løpet på høsten som en gjorde på våren, når det først er sånn at det egentlige løpet utgår. Madammen som er i sin første fulle sesong, har jo løpt en del i mellomtida, og begynner jammen meg å få opp tempoet. I vår løp hun på 27.35. I går kom hun inn på 25.34!! En forbedring på 2 minutter (og ett sekund). Det er jo bare kanonbra for Balkanekspressen, og hun er nå nede i en kilometertid på langt under 7 minutter!! (6.32!!!!!!!!!!). Det er jo solid bestenotering, og må vel indikere at madammen nå allerede kan begynne å sikte seg inn mot å komme under 6 minutter... jøss, kanskje allerede på Sukkevann om to uker? Ikke umulig. Ikke umulig. Makan. Dette er jo nesten respektløst for oss som har løpt i mange år, og bare ligger drøye minutter foran på km....!!

Gubben hadde et skikkelig karbonadeløp i vår, da han spiste karbonader litt for tett opptil løpet, og hadde en tung dag, mens Øy spratt rundt som en kanin ved siden av og tok lett på det. I år var det hverken karbonader eller annet siste to timer før start, men det gikk ikke så mye fortere.. 41.01 i går 41.07 i vår. hmm. kan skyldes to ting, karbonadene gjorde mere vondt enn de ødela tempoet, eller at løypa er lengere i høst. Referatet skriver iallefall 7,7 i går og 7,5 i vår, men det står samtidig at løypene er identiske.. Hva medfører riktighet? Her kan vel Øy komme inn og vise noen tall kanskje. Men løpet i går gikk egentlig ganske lett og fint for gubben han er i god form, men kanskje litt overtrent etter 2,40 timersløpet på søndag. Uansett nok en fin dag i skauen for mennesker og dyr, og spesielt madammer fra Balkan.


DE
Jeg var også med, men det var en dum ide. Etter å ha vært forkjøla i flere dager er det ikke smartest for min del å løpe. Men men, små tilbakefall må man regne med. Uansett var det en fin tur på de tross alt meget flotte grusstiene i Baneheia. Når det er vått så liker jeg igrunnen bedre å løpe der enn på stiene som er fulle av glatte røtter. I forhold til åssen jeg husker løypa fra i våres var det temmelig nøyaktig samme trasè. Så antar at Olav løper like bra uansett om det er karbonader innabords eller ikke.

Resultatlista

onsdag 26. september 2012

Øy! Du har bursdag!


Litt hår har muligens forsvunnet på veien, men ellers har lite endret seg for Diggidangas store maratonikon. Året som har gått har vært preget av en rekke sterke prestasjoner. Øy formelig spiser konkurrentene til lunsj, og plukker med seg pallplasseringer bare for morro skyld. Håper bursdagen fylles med masse god trening, og lykke til med året som står for tur!

GRATULERER MED DAGEN!

tirsdag 25. september 2012

Livet løper videre

Var i Mandal i dag, i gravferda til en gammel teaterkollega, Arne Gaute Loftesnes. Hjertet stoppa i forrige uke. Det var en trist melding å få, om en fargerik mann som på eget initiativ og kraft klarte å gjennomføre mange gode teaterprosjekter, hvorav jeg var så heldig å være med på noen av dem.

Etter seansen passa det bra å løpe rundt i Furulunden i øsende regn og i store vanndammer, mens voldsomme bølger slo inn over Sjøsanden. Blei ikke mer enn 40 minutter, men avslutta med en 700 meter lang sugende spurt langs Sjøsandens strand. Det gjorde godt. Istedet for å sette seg ned å gråte, kan man reise seg opp og løpe, og la regnværet gjøre jobben.

Sjøl om Arne Gaute ei gang i ungdommen sto i mål da MK slo Start ut av cupen, og det var større enn stort for 45 år siden, var han ikke noen løper. Men når det ikke var noen minnestund med snitter, så jeg mitt snitt til en løpetur. Livet løper videre, og takk for alt, Arne Gaute.

søndag 23. september 2012

Lang løpetur

opp langs Otra, over broa ved Torridal skole, litt neroverlangs veien, så opp heia til Skråstadvarden. Det var  en lang og hard stigning på ca 250 meter og på mye rullestein, men kom da opp på varden til slutt. Der traff jeg kultursjefen i Iveland, Finn Terje Uberg, en racer fra terrengkarusellen og bakmann på Iveland Triathlon. Han var ute med bikkja og med kjerringa på kino. Slo av en prat, før jeg løp fra varden hvor jeg løp forbi Øy under hans berømte colastopp et eller annet herrens år. Det begynner jo å bli ei stund siden, men jeg hadde truffet ham før på dagen i Tverrveien, uten cola, da jeg kjørte forbi i bil med døtrene, til en liten utflukt med barnas turlag.

Vel, vel, løp videre via Den Omvendte Båt, via jegers og hjem. Blei som vanlig støl i beina etter 2 timer, men holdt en viss stil heilt hjem. Da hadde jeg vært ute i 2.40, og det var jo litt mer enn jeg hadde tenkt, men det var litt lenger enn jeg hadde tenkt også. En real tur.

fredag 21. september 2012

16. karuselløp - Vestasløpet (3,7km, 6,5km og 11 km)

Gubben og Madammen
I dag løp vi ulikt. Gubben løp milsluker 11 km, og madammen løp 6,5. Sa til Madammen at hun nok kom til å komme først i mål hvis hun holdt et visst tempo, og hun holdt jammen meg et visst tempo. I dag løp hun nesten like fort som gubben! På grunn av madammens iver i målområdet og dårlig rutine på omgang med tider og tall, blei det noe usikkert med hva tida blei egentlig, men den blei sånn ca det som står i resultatlista.

Gubben sleit i dag. Bra løype, men hadde noe ugreie i kroppen, sikkert fra hjemmeværende syke barn, noe som gjorde at det blei en litt tung dag, men alltid bra å løpe karusell. Ser på resultatlista at det var ikke noe dag for rekorder i tempo, løypa var kupert, våt og svingete mange plasser, med noen partier åpent lettløpt terreng innimellom. Hadde jeg løpt 6 minutter raskere, noe jeg vel kunne gjort på en god dag, hadde jeg jammen meg vunnet min klasse, så det var vel et ok løp alt i alt da, men kilometertid på nesten 7 minutter er jo ganske høyt. Synes kanskje traseen hadde blitt litt vel opparbeida. Trenger kanskje ikke gruse opp stier, og hogge ned 2 meter breie branngater langt inne på heia. Gjørme til anklene og litt kvister i trynet er bare sunt.

Neste gang skal madammen ha stoppeklokke på armen, og ikke mobil på baklomma som må fikles opp i innspurten. Høstkanonformen er innenfor rekkevidde.

Resultatlista

lørdag 15. september 2012

Forfattere fra Strai og byskauen uten ski


Strai er i støtet. Var på boklansering på Birting Markens i dag, men forfatter Andre Vaaler fra Strai. Skrevet boka om Villaksen Salomon. I samme slengen kjøpte jeg også boka Bella Blu, skrevet av Terje Dragseth, også bosatt på Strai. Sånn sett så burde jeg lagt ettermiddagsturen til Strai, men så langt tenkte jeg ikke. Det burde jeg jo ha gjort. Da hadde jeg vel møtt de andre Diggidangasene.

Løp istedet en tur i byskauen litt lang blå og lang rød løype, ute i 100 minutter, og et par av dem brukte jeg på å rette opp skiltet i et stikryss som hadde falt ned. På vei hjem så jeg også at noen hadde lappa hullet som jeg lagde i brygga ved Øvre Fergested for litt siden. Ikke den beste reparasjonen jeg har sett, mulig det var den løse fuglen fra sist som hadde lappa det, muligens han også kommer fra Strai, men hullet er jo borte.

På Strai uten ski

Lysløypa på Strai er der faktisk i sommerhalvåret også, så derfor la vi lørdagsturen dit i dag. Ved å ta veien om Ålefjær kommer man forbi Mosby. Da kan man legge et lite stopp innom byens beste bageri, nemlig Knut Moseid, og kjøpe seg proviant til turen.

Løypa er jo brillefin den og passer utmerket til barnevogn. Den vesle sov som vanlig hele turen, og nyter livet på saueskinnet i vogna. Vi gikk først en runde riktig vei. Så proviantstopp og deretter samme runden motsatt vei. Prøvde et lite stykke på kjerreveien som toucher innom av og til, men den var litt for humpete for vogna. Kanonbra trilletur og god avveksling fra de mer bynære løypene.

Torridal I.L. har satt opp egen turorientering. Vi hadde dessverre ikke kart og stemplekort. Fantomine kan melde at det er lite fordelaktig å samle stempel i nesa i stede.

Fantomine prøver å s(t)imulere fallet hun hadde på ski i bunnen av en av straibakkene for noen år tilbake. Blir ekstra effektfullt dersom man klarer å se for seg ski og staver...

fredag 14. september 2012

2100 meter

En lur ting hvis en vil svømme litt langt i svømmehallen uten at det blir for kjedelig, er å ta med barna sine og få dem til å ta med en venn hver. Da leker de så bra og lenge at gamlefar blir tilovers, og kan svømme og svømme, og samtidig er han en god far siden han tar med barn og vennene deres i svømmehallen. Og jo lenger en svømmer, jo mere flyt får en, og jo mer fornøyd blir en. Det blei en god start på helga, og ny svømmerekord for året, og for fjoråret også tror jeg, og kanskje året før der. Forrige gang fant de ingen venner å ta med seg, og da fikk jeg bare svømt 400 meter. Men det var gøy det au.

torsdag 13. september 2012

15. Karuselløp - Varoddløpet 3,75 km


Gubben og madammen

Løp avgårde i 15-tida. Ei flott løype som har mye småbakker opp og ned, og det gjenspeiler vel naturen ganske bra. Føltes ikke som noe kanonløp. Vi kom i mål på 26.58, noe som skal tilsi ..............7,12 på km., og det tror jeg faktisk er ny rekord!!!! :). Det er jo pinadø ikke langt unna å komme ned på 6-tallet...jøss.


Fantomine + mini-Fantomine

Vi begynte i 13 tida sammen med pensjisene.. Det krydde av dem.. Var nesten som å starte 17.30 bortsett fra at tempoet er litt høyere da.

Mirto (solbær på italiensk) begynner å legge seg litt ud kan man si.. Med sine skarve 5.8 kg så er det faktisk litt tungt å bære ho på magen i det kupperte terrenget. Så ble god og svett.
Fikk mange hyggelige kommentarer underveis.. 'tidlig krøkes' osv..

Mirto sov i 2 - 2,5 km, stående.. Gleder oss til bæremeis...:)


DE

Startet rett rundt kl. 16 i den som er en kjent løype i Baneheia. Forsåvidt en bra trasè, men sabelig tungt er det til tider. Jeg er fremdeles ikke helt i modus så gav ikke flat pedal. Likevel er det et visst problem med å ta det rolig. Uansett tar man jo alltid igjen folk. Verst er det med de man akkurat løper litt fortere enn. Er man først forbi så skal man iallefall ikke bli tatt igjen av vedkommende. Så i stedet for å ta det med ro så må man øke litt. Men da skjer det samme igjen. Man tar igjen nye folk som man bare er nødt til å holde bak seg, så da må man øke tempoet litt igjen. Og sånn går nå løpet til man plutselig er i mål, og så har det vel egentlig gått sånn tålig greit tross alt.

Både før og etter løpet trålet jeg en del av Egsjordet på jakt etter min kjære driver frisbee. Den forsvant nemlig sporløst i gresset under noen treningskast i går. Gresset er ikke kjempelangt for tida, men på det aktuelle stedet er det veldig tjukt. Og når gresset er blaut så legger det seg ned. Mistenker at brettet har lurt seg inn under gresset og da er det temmelig håpløst å finne. Rest in peace, og takk for mange godt kast! Ønsker meg ny til jul.

tirsdag 11. september 2012

En Diggidanga i treningsdress blant politikere i dress

Tja, skulle i møte om et oppdrag på Kvålity hotell, Sørlandsparken, og bilen var ikke heilt i form, så hvorfor ikke sykle? Tja, kanskje fordi det var et møte med politikere og fintfolk... Så satt jeg da der med mere fornemt kledde folk, fylkesordføreren i Aust-Agder, regiondirektøren i KS Agder, lederen i KS Agder (og samtidig ordfører i Lillesand), nestlederen i KS Agder, en profesjonell klassisk sanger, en velkledd dame med en eller annen stilling, alle rimelig pent kledd, og så meg da, sånn halvsvett i treningsdress. Jeg er Diggidanga sa jeg. Jeg er sprekere enn dere. Jeg synes dere alle ser litt småfeite ut.

Vel jeg sa ikke de tre siste setningene, men de kunne jo vært morsomme å si. Fint å sykle 25 km tilogfra et møte, og sitte i treningsdress, og det går an, så lenge de fleste i forsamlinga hadde sett meg i findress også.

søndag 9. september 2012

Den tilslørte omvendte båd


En kort og grei multiøkt for folk i tidsklemma (bedre enn balleklemma), og som får fiskekakemiddagen til å smake ekstra godt, er å sykle opp bomveien oppover Jegers til skilting Den Omvendte Båd. Derfra løpe opp på båden, først gjennom en artig liten urskog, så på blankskurt usørlandsk fjell. En av byens flotteste utsikter, i dag også med sjal (sjal, hijab, burka og slike ting brer jo stadig om seg, ikke rart det også inntar turområdene). 25 minutter sykling og 25 minutter løping er en grei kombinasjon, og så triller en stort sett heile veien hjem på sykkelen hvis en bor i kvadratet