torsdag 9. september 2010

15. karuselløp Egsjordet

Olav
Kom meg avgårde i 16-tida, i full fart, slutta tidlig på jobb, og det gikk bra. 23.55 blei det. Veldig fornøyd med det, drøyt minutt dårligere enn i fjor da jeg løp i heat og var i toppform. Holdt bra driv gjennom heile, men litt tungt var det da det kom en del stigninger etter 2 km. Det skal vel være litt tungt også. Hadde ikke rukkket å studere løypeprofilen på forhånd. Alltid godt å komme bra gjennom og føle at en har kondis, gode bein og evne til å presse seg litt.

Under teaterøvinga på Samsen ca 2 timer seinere kom Svein løpende forbi vinduet i fint driv. Hadde en liten prat på gang der, men jeg sto innerst i rommet bak en en liten gjeng ville jenter, så det ble med blikkontakten.

Svein:
Jeg gjorde dagens karuselløp til en litt lenger treningsøkt som startet hjemme. Dermed ble turen til Eg en fin oppvarming. Slengte meg på i første felt klokka halv seks, men la meg langt bak i det store feltet. Begynte rolig i de harde bakkene, men syns det gikk veldig greit og etterhvert ble jeg litt revet med og ga litt mer gass enn planlagt.
Ja, slik kan det gå med nummer på brystet...
Kom til å tenke på at jeg skulle løpe hjem også, så siste delen roet jeg ned noe. Sluttiden ble 22.50.
Vel hjemme kunne jeg overføre 17 kilometer til "maratonbanken"

Hilde:
Jeg løp sammen med pensjonistene og hunde-passerne i 14.30 tida. Min pc på jobb hadde tatt kvelden, så det ble hjemmekontor. Tenkte at det var like greit å hive seg rundt tidlig, så kunne jeg være flink husmor og rekke å lage middag til husbonden kom hjem.
Husket fra i fjor at dette var ei helt for j#v#a kjip løype. Hadde sykt vondt i beina i fjor, og jeg var generelt sur og grinete når jeg kom i mål.. Men i år gikk det litt bedre..hadde ikke så vondt i beina... og løypa var litt fyllikløype med mye frem og tilbake og opp og ned..men gjør ikke noe det når været er fint og livet greit. Merket jo at det fine gressstøvet som sivet opp etter det var blitt slått...gjorde sitt innhogg i min lungekapasitet... men sånn er det jo ... Hadde nok krutt i beina til en fin spurt på kjærleikstien.. Siden Friskus uteble, ble heller tida ikke husket.. Kan jo ikke få med meg alt..
Avsluttet dagen med ei utrolig god suppe ... (som jeg kanskje må lage på neste klatretur) og hjemmelaga foccia.. yummi..

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Solid tid på Svein her altså, tross rolig start, og rolig slutt. Godt å ha en Diggidanga foran der.

17 km lar seg høre.

DE sa...

Vel gjennomført av alle 3. Grunnet forkjølelse stod jeg over denne ganga. Er på bedringens vei så regner med å være klar igjen neste uke.

ØY! sa...

alle 3? regner med en liden rapport fra Primula også etterhvert.
bra gnu!!!

Hilde Fantomine sa...

Du har jo super tid OG... itte noe å si på den... :-)