tirsdag 7. september 2010

Friidrettens 4. og siste dag for i år





Vestbakken og Øy! stilte nok en gang på stadion for å gjøre ting de ikke kan, pluss noen øvelser som de behersker litt bedre.
De (u)tekniske øvelsene i dag var slegge og tresteg, begge deler nytt for Diggidangas eldste.
Viser til resultatliste for lengdene.

Første løpsøvelse i dag var Vestbakkens spesialøvelse; 100 m.
Han har vært litt småsyk, og var litt usikker før start. Men han gjorde all tvil til skamme, og suste inn på dagens beste tid; 13.05!
Attpåtil 15 hundredel bedre enn i fjor. Tydelig at det hjelper å være litt syk, og samle overskudd. Solid av lynet fra Vågsbygd!
Andre løpsøvelse var 10000 meter, mer i Øy!s gate, eller bane så og si.
Hadde på forhånd et håp om å se 42-tallet, men med dagens forhold med ganske mye vind, var ikke det realistisk.
Hadde selskap hele veien av mr.Brekka. Han lå foran i ca 4000 m, før vi byttet plass. Hadde en mistanke om at han ville slå meg på en kort-spurt, begynte derfor å øke farten ca 200 m. før mål. Men sluggeren holdt følge, og da han passerte meg 100 m. fra streken, hadde jeg ikke sjangs å svare. Jeg kom vel inn 10-12 meter bak, på 44.20.
Må si meg fornøyd med tiden under de rådende forhold.
Da er årets friidrettskarusell historie, og vi regner å stille til neste år også, for dette er moro.
Må også nevne at Vestbakken i dag tok sitt første idrettsmerke, sannsynligvis det første i en lang rekke...Gratulerer!

5 kommentarer:

Grendstad sa...

Kjempebra gutter! Bra med bildetekst på bildene. Jeg får se om jeg legge friidrettskarusellen inn i ukeplanen for neste år, men det er en sabla logistikk med døtre, sykler osv. Hjertelig takk for god underholdning, referater og inspirasjon. Dere rykker jo opp i elitedivisjonen i deres aldersklasser med denne innsatsen. Vestbakken er et lyn, når bare Øy tordner litt først.

DE sa...

Meget bra referat! Fet effekt med bildeteksten. Driver du med redigeringsprogrammer? En av fordelene med å få seg bra kamera er at man blir flinkere til å behandle bildene også.

Ellers fullførte Svein med stil 10.000 meter, og dermed samtlige 16 øvelser i årets friidrettskarusell. Gratulerer!

Gratulerer til Fantomine også som har fullført sitt første år.

Friidretten er særdeles artig å delta på. God og uhøytidlig stemning. Med ett par kilo mindre å dra på håper jeg å presse tida under 13 på 100-meteren til neste år :)

Hilde Fantomine sa...

Friskus Bolt Vestbakke bør melde seg inn i KIF og blir superstjerne.. hehe...
Utrolig bra prestasjon!... Kult med han som tenkte han kunne slå deg til neste år... "æ har piggsko te 900 kr"... vel.."mine kostet 299 på xxl..."...utrolig lol...

Super kule bilder og bildetekst.. Jeg vil også ha sånn kamera..

Uansett super bra løpt som vanlig av øy... du holder stø kurs mot maratonen

ØY! sa...

skikkelig skøyer han typen med piggsko til 900..
han brøyt 10000 meter etter 3 eller 4 runder. Da hadde han lagt bak meg å pusta som en middels grindhval, godt å bli det irritasjonsmomentet.

ØY! sa...

kvitt, skal det være.