torsdag 18. september 2008

Terrengkarusellen - løp 16

Så kom det endelig regn på et løp for ei gangs skyld. Ansgars løype 3,5 km Baneheia, som går i et utrolig villniss av småstier i Baneheia, som jeg sjelden eller aldri har løpt.

Jeg starta i nest siste pulje, sammen med bare 2 andre, og havna fort aleine. Lite folk i løypa. Mye gjørme og litt glatt, så måtte passe godt på i nedoverkneikene. Jeg la en mal på 6 min. på km, og det holdt bra, og da var det inkludert feilløp ved Bånetjønn, hvor jeg måtte snu og løp tilbake. Tapte vel et halvt minutt eller noe sånn. Løypa var halvt ganske flatt, og halvt ganske kupert mot slutten

Olav 20:41 (Sist i min klasse blant de som har tatt tida! Endelig!)

Fin tur. Synes et løp i regnvær frisker ekstra opp, og det er bare hyggelig. Så ikke noe til andre Diggidangas. Mine to Diggidiggis løp barneløp før på ettermiddagen, så det ble min oppvarming. Ellers så har jeg de siste gangene ikke løpt noe mellom karuselløpene, men det virker ikke som jeg taper noe form på det, så lenge jeg gjør andre ting som sykling, svømming og sånn. Kondisen virker fin.

Så et tips. Da jeg var i målområdet etter løpet, holdt arrangøren på å pakke sammen. Da delte de gratis ut det som var til overs, vafler, pølse og bananer. Jeg var mett og skal bort i helga, så det ble bare med en vaffel denne gangen. Men en annen gang kan jeg kanskje fylle opp sekken.

Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B79EAA032-87ED-4821-AA8A-EF754C0472D0%7D.pdf

2 kommentarer:

DE sa...

Da er jeg atter norsk igjen. Hadde en fin tur til Stockholm, men det var lite fritid.

Bra at Olav holder Diggidanga inne i karusellen. I en slik kupert og blaut løype må det der være en god tid.

DE sa...

Gratulerer med plasseringen! Fint å få drømmer oppfylt :)