fredag 13. mai 2011

7. karuselløp +bankløpet 4,3 km

Tja, ser av resultatlista at ikke Øy var med denne ganga, sikkert pga København, men at Vestbakkens var med. Ser mellom linjene at det var to skikkelig gode fullført-løp. Gratulerer med to gode kanonløp.

Sjøl kom jeg meg med i pulje denne gangen, rakk faktisk siste pulje. Der var vi bare fire med. En fyr løp raskt fra meg, mens jeg løp omtrent like raskt fra to damer. Forsåvidt ikke så lurt, siden de var meget pene.

Ei morsom løype dette, med vel nærmest norgesrekord i småsvinger pr. meter. Kneikene kjennes litt harde av og til, så jeg bestemte meg tidlig for å kose meg gjennom løypa, dvs ikke stresse, men greide likevel å holde et bra tempo og kom inn på 24.10.

Litt egen stemning for sistepulja, siden arrangøren spurte før start om den som lå sist kunne gi beskjed til funksjonærene underveis om at den var sist. Kunne egentlig tenkt meg en sånn oppgave. Får se ei annen gang. Da jeg kom til mål var de i full gang med nedrigging, men holdt klokka oppe et par sekunder ekstra, så jeg fikk sett tida mi. Teltet hvor jeg hadde hengt opp ei trøya var tatt ned, og trøya lå på bakken. Kranene for saft og vann sto åpne og rant seg tomme, men fikk både drikke og banan, så det var full service likevel.

På vei hjem slo jeg av en prat med en løpefyr som halta. Han hadde problemer med leggen, og mente blant annet at det i terrengkarusellen ikke skulle være lov å løpe på fullført, heller ikke ta tida sjøl. Hm. Litt sånn Kjutta.

F+F:

Vi løp så det gjoma vi... i ca 16 tiden, sammen med resten av samfunnet. Det var kjærkomment at starten var flyttet til egsjordet.. så kunne vi drøye melkesyra noen meter heldigvis..
Det er jo hva Fantomine pleier å kalle det, fyllikløypa.. Tenker godeste Arild har hatt seg en schnaps eller ti når han laga denne...for makan til opp og ned og bort og frem må man leite lenge etter. .. og med løyperekord...så blir det rene 17 mai paraden enkelte steder.
Følte det gikk litt for seint i nedoverbakkar, men ellers greit gjennomført...
Friskus hadden en skummel skli...nesten over stupet... og Fantis ble klort ned av to bøfler på veien.. Er det ikke plass så er det ikke plass... men joda...

Vi gleder oss til torsdag og sommerskogsløpet....:-)

3 kommentarer:

ØY! sa...

en sterk tid her Olav, og en god plassering også.
kjenner jo navnene på lista ganske godt etterhvert,og tipper/anslår min tid på rundt 23 +- 15 sek.
du har hatt en bra formutvikling så vidt jeg kan skjønne.

enig at det er ok å løpe i pulje, selv om jeg aldri har startet i siste, kanskje det blir ditt varemerke...?

ellers så gjør jeg mitt beste for å hvile meg i form til Køben.
litt småskadet, men har kontroll.
har faktisk syklet litt både hjemme og på veien. ikke så mye å blogge om igrunn.

ØY! sa...

spørsmålet er om Kjutta hadde vært med hvis han kunne, eller bare henge rundt i målområdet?
Hm, litt sånn som Humborstad....

ØY! sa...

det er vel John som har lagt/laget løypa...
bra løpt for svingende!!!