onsdag 4. mai 2011

Sesongstart for frisbeegolf

Når resten av familien er opptatt med skoleteater på Rosegården passer det bra å ta ei runde med frisbeegolf på Egsjordet. Jeg dro sporenstreks opp dit etter jobb, for å komme igang snarest mulig. Klubben har nemlig treningsdag hver onsdag fra kl 17, og jeg ville helst være ferdig innen proffene inntar banen.

Begynte på kurv 18 siden det passet sånn i forhold til parkeringa. Deretter nr. 1 og oppover. Det skal sies at jeg fremdeles spiller med en monsterfrisbee som går uhorvelig langt, så resultatene er nok alt for gode. Men det er uansett gøy når man får inn gode kast. Begynte litt dårlig med flere dårlige kast, men etterhvert kom det seg kraftig. På kurv 6 satt frisbeen seg fast høyt oppe i ett tre. Men med litt klatring ordnet det seg etterhvert.

Rakk å komme til kurv nr. 13 før de seriøse begynte å dukke opp. Så da valgte jeg å takke av. Status etter 14 kurver ble 8 par, 3 bogey og 2 dobbel bogey. Til sammen 7 over par. Sier meg godt fornøyd med det. Til sammen tok det ca en time. Håper å fullføre hele banen en gang om ikke alt for lenge.

Scorecard
Kurv .......Par ......Score... +/-
1 3 5 2
2 3 4 1
3 3 3 0
4 3 3 0
5 3 3 0
6 3 3 0
7 4 5 1
8 3 4 1
9 3 3 0
10 3 3 0
11 3 3 0
12 3 3 0
13 3 5 2
14


15


16


17


18 3 4 1
Sum 43 51 7

4 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

oi du begynner jo å bli god jo.... Æ likte klatringa i treet best..hehe..

Veldig bra aktivitet på en fin dag.. Ikke rart du sovnet i stolen da du kom hjem..

ØY! sa...

jeg har jo sagt lenge nå at dette må prøves, men det blir visst bare med praten...
nå fikk jeg lyst igjen.

DE sa...

Jeg synes det er en super måte å gå tur på. Det er like spennende hver gang man begynner på en ny bane. Og når det går skjeis så kommer det alltid ny sjanse like etterpå.

Har bestilt ordentlig frisbee. Skal bli gøy å prøve den når den måtte dukke opp i postkassa en eller annen gang.

Grei sport egentlig. Alt man trenger er en frisbee.

Grendstad sa...

kunne skrevet under på det Øy skreiv her, hva med søndag 29. mai? Regner med at det er en mannfolksport dette her? he-he