fredag 27. mai 2011

8. Karuselløp - Bankløypa - 3,5 km i Baneheia

Fantomine og DE:

Bankløypa er jo en gammel slager, og er ei bra løype. Men tungt er det absolutt med ytterløypa i starten og de kneikene mot slutten. Vi starta som vanlig i firetiden etter en lett oppvarming fra parkeringsplassen på Egsjordet. Vi holdt bra tempo i ytterløypa, muligens litt for bra. Tok igjen mange løpere bla ei i gul ledertrøye. Hun var realtivt tungpusta, men i godt humør.

Etter den gode starten fikk vi det litt tyngre etterhvert og måtte gå enkelte partier. Da fikk vi igjen besøk av fruen i gult, og slik lå vi og vekslet en stund. Først i de siste kneikene tok vi farvel med ho for godt, og kunne som vanlig spurte inn til Fant Olsen.

Ellers må jeg kommentere at jeg i flere år klaget over den harde innspurten til Fant Olsen ettersom nesten alle løypene gikk ned til parkeringsplassen og opp igjen. I motsetning til Diggidangas andre mannlige medlemmer var dette noe i tyngste laget for min del. Men nå kan jeg vel egentlig gledelig konstatere at utvalget har tatt min klage til følge. Føler egentlig de har snikinnført den nye innspurten i nesten samtlige baneheialøyper nå. Nesten så dette ble litt i overkant, man kunne jo hatt den gamle innspurten ihvertfall en gang i løpet av sesongen for variasjonen skyld. Men får vel absolutt si meg fornøyd :)

2 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Det var en litt slitsom dag pga manglende trening, men det er alltid koselig å være på karusell..møtte mange kjente og ukjente..

Takk til friskusen som ligger bak meg og pusher meg opp den siste bakken...

ØY! sa...

det er jo det som er bra med karusellen, en liten pisk i raua for å fortsette/komme i gang med fysiske sprell.
personlig likte jeg den gamle innspurten ved dassen bedre, men fordelen nå er jo at man kommer rett inn på Fant Olsen og kan følge med på de som eventuelt kommer bak..
absolutt godkjent innsats av dere begge, som vanlig!