tirsdag 3. mai 2011

1000 traps run

H+DE

For oss har 1000-trappløpet en ekstra dimensjon, siden det omtrent var det første vi gjorde etter at vi ble sammen for ganske nøyaktig 2 år siden. Absurd ting egentlig for det er jo et av de verste løpene på karusellkalenderen. Trappene er en ting, men bakkene etterpå er minst like ille. I tillegg er det mange farer på selve stien. Men i år var det iallefall tørt i løypa.

Vi kjørte uansett samme opplegg som i fjor. Parkerte bak Vaskeriet og starta turen fra trappene. Tok ei sløyfe forbi noen Stamper og Fant Olsen før vi til slutt endte opp ved sykehuset. Etter påmelding og uttøying satte vi igang. Enkelte små deler av trapp og motbakke ble jogget, ellers gange. Fra toppen og ned lett jogg. Kom i mål sa 17.50. Studerte startlista på tidtaking, men fant ingen DD, så da la vi liksågodt turen tilbake til Vaskeriet. Ser av resultatlista at Øy også var med, så han må ha sneket seg inn uten at vi merket det.

Beina var tunge i dag, men uansett gøy å være med på løp. I tillegg kunne vi innkassere en kjølebag og en turkopp, så vi var egentlig godt fornøyd med resultatet.

Svein:
Joda, jeg var på plass, men kjørte et kjapt opplegg pga middagsavtale senere.
Startet ca 18 på 18 med egen tidtagning, slik at jeg akkurat fikk med meg den offisielle starten fra klokka 18.
Dumt nok gikk jeg på helt uten oppvarming, men holdt et greit tempo oppover. Vekslet mellom gange og jogging til toppen.Fra toppen og ned kjørte jeg på litt, sabla vanskelig å holde seg i skinnet.
Ca midtveis i den siste lange bakken, kjente jeg at det knyttet seg litt i baksiden av høyre legg. Det er sannsynligvis en middels strekk.
Derfor driver jeg nå å behandler meg selv med tigerbalsam under et par lag med plastfoile! Sov med dette i
natt og skal prøve en natt til, og fantastisk nok føler jeg at det hjelper. Det får ikke hjelpe at det lukter strammere enn vanlig på soverommet, og at jeg føler meg som "potetgullmannen" fra Erlend og Steinjo.
God bedring til meg fra meg.

5 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Ja det var deilig å jogge i går, og i dag er beina møre som indrefileten av okse...:-)

Godt fornøyd med kjølebagen, for den har rom til 3 bokser brus og 3 nistepakker...Genialt når vi skal på "the beach"...

Hilde Fantomine sa...

så kjipt å få strekk... håper det blir bra igjen til køben...:-)

Det er vanskelige bakker på vei nedover...så fort gjort...

DE sa...

Kjedelig med skade, men det virker jo som om du har kontroll på sakene. Lurt å starte behandling med en gang. Har aldri hørt som den tigerbalsam under folie tingen før, men funker det så er det jo gull verd.

Grendstad sa...

god bedring til deg (øy) fra meg, hvis ikke det blir bedre må du bare kjøre på med ekstra folie både her og der - tusentrappeløpet er en morsom ting - men det burde jo hatt mål på toppen!!! (det er vel praktiske grunner til at det ikke er det) bra løpt/gått av diggidangas!

Grendstad sa...

en god ting å delta i for nye par, en god start vil jeg si :)