onsdag 18. mai 2011

Aages løype


På søndag hadde Hilde og DE full runde i Aages løype. Har venta noen dager med å blogge det ettersom bildet av Åsmund fortjente å være heading noen dager.

Uti Vågsbygda har de jammen vært flittige og merka løypa på nytt. Det var derfor veldig lett å finne fram. Så for første gang gikk vi hele løypa fra start til mål uten omveier og feilnavigering.

Det var regn da vi starta, men ganske snart kom sola. Gikk radigt unna med gågging. Blir sliten nok av å gågge den løypa, og skjønner godt at Svein med familie kommer i god form når de har dette som hverdagsløype.

Bra økt. Nå har vi iallefall lengden inne på Sommerskogsløpet.

3 kommentarer:

ØY! sa...

se det ja, slett ikke verst!
dere og alle oss andre kan takke løypekomiteen i IKVÅG for merkejobben.Snakket med en i komiteen forleden, og han kunne fortelle at de skal ruste/rydde opp i hele løypa.Men nå skal det bli en mer "naturlig" løype, dvs at de tar vekk gamle og farlige planker o.l, men disse blir ikke erstattet med nye. De gjør uansett en kjempejobb disse pensjonistene.
Forøvrig starter løypa helt nede på Karuss og går bak garasjene våre og krysser i bunnen av Nordtjønnåsen før den smyger seg langs Nordtjønna.
men selv starter jeg som oftest fra barnehagen eller hjemme.
Det er en real utfordring av en løype, så 8 km er som oftest nok til å få opp varmen.

Lykke til på Sommerskogs idag til de som skal delta der!

ØY! sa...

ser at du/dere har fått med dere at friidrettskarusellen er utsatt til høsten.
Det passer meg igrunn fint, for regner med å være litt stivlemmet til uka.

DE sa...

Mange av de gamle plankene gjør vel egentlig bare løypa litt farligere, så like greit at de blir tatt bort.

Litt synd er det jo å fjerne disse plankene som Herr Thorbjørnsen har brukt så mye tid på, men løypa hans lever uansett videre.

Visste ikke at løypa starta helt nede ved Karuss, men det er forsåvidt et fin del av Vågsbygdskauen det også.

Jeg satser på å delta på 8 km i dag. Må dessverre klare meg uten min faste løpepartner, men dette løpet er en av mine favoritter så får prøve å komme meg igjennom.