onsdag 11. mai 2011

Første fulle runde

I gårkveld var det endelig klart for full runde på Egsjordet, med skikkelig utstyr. Utifra testrundene tidligere hadde jeg et slags mål om å ligge en over par i snitt. Totalscore på banen på par er 56. Med 18 hull blir da en over par i snitt (eller bogey) 74.

Det viste seg fort å være en realistisk målsetning. I begynnelsen lå jeg litt over, men kjempa meg nedover. Prestasjonene er fremdeles svært varierende, men klarer å hive noen gode kast innimellom. Da 2 huller gjenstod lå jeg 2 kast under målet, men rota meg bort med to double bogeys inkludert ett straffekast. Endte dermed opp totalt på 74. Med andre ord akkurat på målsetning.

Scorecard viste til slutt 6 par, 6 bogeys og 6 double bogeys. Klarer jeg å luke bort minst 5 av de dobble så går scoren under 70. Får ha det som en slags målsetning for sommeren.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Skal si du er blitt skikkelig aktiv i fgolf!! Tror du har talent for dette også. Tror du glatt klarer under 70 i løpet av sommeren, ned mot 60 tipper jeg. Gleder meg til å følge utviklinga. Trenger du caddie? :)

Hilde Fantomine sa...

Du er jo blitt skikkelig flink.. du gjør det mye bedre når du er alene.. Da konser du best.. Uten oss fjollete jenter...

Liker denne hobbyen din:-)

Kanskje en humoristisk caddie hadde gjort seg

Grendstad sa...

mener jeg har lagt inn kommentar her før, men det blei vel sensurert

Vestbakken imponerer med sine kast, og tror ikke det er store problemet for Kastbakken å komme under 70 i løpet av sommeren, det tror jeg er snart nært forestående