onsdag 28. juli 2010

Langdistansesvømmere på gang

Sjøsanden i kveldinga. Sofie i strandkanten. Tuva et stykke uti, til høyre av 2.

Etter ei uke på teltcamping på sjøsanden, er en dag i Sørlandsbadet i Lyngdal en bra ting. I fjor var vi der i 7 timer. I år bare 6,5. :-) Gøy å leke med ungene i vannet. Det krever en viss form.

Ellers tar de etter sine foreldre på svømminga. Rita svømmer også av og til en kilometer i basseng, og jeg har jo svømt en del mens de har sittet og ventet på land.

På slutten av dagen, etter mye lek, ville ungene svømme litt langt, inspirert av 1,- pr 10 meter uavbrutt svømming som premie, siden faren synes svømming er en veldig bra ting. Sofie satte ny rekord med 150 meter nonstop. Så var det Tuva da: 1 km!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg synes det var mer enn nok med 500 meter, men hun bare fortsatte og fortsatte og fortsatte og fortsatte. Da har jeg som Øy, fått min Kristoffer, som innen noen år tar meg igjen. Sofies 150 er jo også solid, og svømte vel lenger enn Tuva på den tida, men Sofie er veldig på å tjene penger for tida. :-)

Bare hyggelig å investere i svømmeferdigheter.

2 kommentarer:

DE sa...

Det er jo ekstremt bra å svømme så langt av begge to!! Jeg er meget imponert. Dette er uten tvil en god investering, men kan fort bli dyrt om tilbudet står seg videre :)

Ingen tvil om at dere er en svømmefamilie. 6,5 timer i badeland er vel noe over snittet i befolkningen vil jeg tro.

Ellers takk for kjempefint bilde!

ØY! sa...

ja,man kan jo sagtens invistere i svømmeferdigheter, når dere får så mye for inngangsbilletten.
vannvittig svømming av jentene da!
her blir jeg bare en læregutt i forhold...