søndag 3. januar 2010

Kaldt hos Tveit-bøndene!

Det var -14.5 på Dønnestad på Tveit. Hvis dere er i tvil, så sjekk ut min hårsveis.. Jeg er blitt blond.. sweet.
Det var sykt kaldt i dag, men har man først satt i gang og skal lære dette ski opplegget, så man jo gå ofte..
(Vil bare poengtere at jeg er sykt sykt lemster..og har vondt i hver muskel..)

Dønnestad løypa var veldig kuppert. Det var vanskelig å renne ned bakkene siden de avsluttet m svinger stadig vekk. Jeg liker ikke svinger. Jeg hadde et "vondt i fua"fall ganske tidlig..og ble selvfølgelig skrekkslagen... men fortsatte i den tro at jeg sikkert kom til å bli flinkere. Jeg ble ikke det..men fikk veldig god trim. Er god på fiskebein oppover nå... og går fortere på de rette partiene.. (kanskje jeg ble litt bedre allikevel da.... hmmm æ ved ikke)... Skiskole a la vestbakke er tingen..så snart skal jeg lære å ploge... livets...:/


Jeg har gått denne løypa mye med mine besteforeldre når jeg var liten.. jeg husker litt..men iflg mamma så var jeg litt pysete.. så jeg likte å sitte på fua.. Kanskje jeg burde ønsket meg litt mer fu til jul... Får ta det til neste år... men forhåpentligvis er jeg ikke så shaky-steven i beina da..!

Friskus er forøvrig blitt en ihuga skifreak.. det er 5 dagen på rad, og han har kun litt vondt i tommelen. Han flyr nedover bakkene i hockeystil... og er fornøyd når han kan leke seg m mine "ikke smørefrie" ski... som forøvrig fikk blått på seg i dag, og var bedre..

3 kommentarer:

ØY! sa...

hvis det er 20 år siden du gikk på ski sist, så er vel skiene dine også nye da?
skulle du egentlig ha smørefrie og fikk feil i butikken eller?

øvelse gjør mester så det er bare å gi gass,blond eller ikke..

DE sa...

jeg fikk disse skiene under OL i Lillehammer i 94. Mamma og de kjøpte de til meg.. sa aldri hva de var for noe.. og før jeg rakk og bruke de ..lånte jeg de til ei venninne..og der ble de i noen år... og så over til ei ny venninne... og så fikk jeg de tilbake.. gikk faktisk rundt et vann på Gautefall m Amalie i fjor.. Løypa var rett og tok 2 min..så det telles egentlig ikke...

Grendstad sa...

må jo begynne en plass - en må slå seg litt av og til, bare det ikke tar nattesøvnen - bra innsats!