torsdag 7. januar 2010

Utforskningen av lysløypene er fullført

Siste løype på programmet var Voiebyen. Parkerte ved kirka og gikk derfra. Vet ikke om det er vinden som har gjort det, men i likhet med i går var løypa usedvanlig isete og hard. Virker som om all snøen er blåst bort og at bare isen ligger tilbake.

Uansett er det blitt helt andre forhold nå er det var for noen dager siden. Ikke like gøy å gå på slikt føre, så i dag føltes det mest som et pliktløp. Nøyde meg derfor med en runde.

I løpet av 9 dager har jeg gått det som er av lysløyper i Kristiansand (iallefall de som står oppført hos midt-agder friluftsråd). Artig prosjekt, men er glad det er ferdig. Nå håper jeg på litt nysnø som kan gi bedre føre.

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Dette synes jeg var veldig bra gjennomført, Dag Eivind! Veldig bra prosjekt.

Føret trenger fornyelse nå. Nå blir det vel litt mindre kaldt til søndag, og så kommer det kanskje snø til uka, så da blir det vel kanskje bedre.

ØY! sa...

dette var jo et bra prosjekt som jeg ikke har tenkt på.
kanskje jeg skal stjele ideen, bare på beina når snøen er vekk.
alle lysløypene på tid som et benchmark kanskje?

Hilde Fantomine sa...

Veldig bra innsats Friskus... glad du er i livet. Voie kan være killing..
Gleder meg til nysnøen kommer til uka..og du kan lære meg å ploge på Strai..

Grendstad sa...

Lysløypetesting kunne vært en service fra Diggidanga. Lagt ut på nett med ulike slags vurderinger. Kanskje også andre typer løyper? Kunne kanskje, jeg sier kanskje, vært gøy.