søndag 10. januar 2010

En tur på sjøen



Først av alt så må jeg takke for at dere var med på å gjøre 40 års festen til en vellykket fest.

I dag nedprioriterte jeg ski og lysløyper og ville heller ut på sjøen. Ikke i båten denne gang, men på skøyter. Jeg hadde selvfølgelig med meg familien og et godt vennepar.

Det var helt merkelig å gå ut ifra båthavna i Narviga og sette turen mot Hamresanden. Det blåste en del, men hva gjorde vel det i ny dunjakke :-) ?

Da vi kom til Hånestangen begynte noen å mase om mat og drikke. Vi var inne på tanken om å gå i land et sted, men etter litt diskusjon ble vi enige om å bare sette oss rett ned på isen. (Dette var enda rarere.) Vi satt der og fylte opp koppene med deilig varm gløgg (uten vin) og sendte koppene bortover isen til dem som skulle ha de. Dette var morro. Kaker og kjeks ble også sendt frem og tilbake til hverandre. Det beste på hele turen var da vi skulle tilbake. Da var det bare å stille seg i rett posisjon med nesa vent mot Narvika og vente på at vinden blåser oss tilbake til utgangspunktet.

En fantastisjk dag ble avsluttet i en 80 grader varm badstu.


4 kommentarer:

DE sa...

Selv takk for en kjempefin fest, og gratulerer med ny jakke. Den så veldig god ut :) Fine bilder.

Vi gikk også en liten tur på Topdalsfjorden i går. Men gikk andre veien mot Varoddbrua. Utrolig artig opplevelse. Ikke ofte man ser slikt folkeliv utpå isen.

Rast utpå der med sending av ting fram og tilbake hørtes gøy ut. Det må jeg huske til en senere anledning :)

Hilde Fantomine sa...

Kjempefin jakke..:-) Grattis:-)
Veldig koselig fest du og mannen slang i hop... Æ koste meg..

Håper vi sees til klatring til onsdag

Grendstad sa...

Takk for sist ja. Trivelig selskap. Trivelig innlegg. Isen er en fin plass å være.

ØY! sa...

fint selskap og trivelig jakke.
blir så glad når andre enn gretne gamle gubber blogger!!!