onsdag 6. januar 2010

Mobildødaren Sukkevann

Begynner å få en slags vinterrytme nå, får bare håpe den holder lenge. Først skøytegåing på Gimle, sammen med Hilde og unge. Det er stor fremgang fra dag til dag, og det er artig å se. Men når vinden står på blir det kaldt der ute på isen. Blant annet får diverse tær kjørt seg en del.

Etterpå fortsatte jeg min ekspedisjonsferd i byens lysløyper. I dag var turen kommet til Sukkevann. Ikke mitt beste valg akkurat, men nå har jeg prøvd iallefall. Denne løypa er konstant opp og ned, og har noen helt ekstreme bakker. Det går i 90 graders svinger både midt i bakkene og i bunnen. Ellers var det skikkelig isete og i tillegg er det mange som løper i sporet så det blir veldig hakkete og ruglete. Det gjør det hasardiøst å ploge. I den aller bratteste bakken mot slutten (tror vi løper den oppover i karuselløypa) gikk jeg på trynet så det sang. Og jammen meg skjedde det samme på neste runden også. Jeg klarte meg forsåvidt fint, men det gjorde ikke skjermen på mobilen :(

Tror ikke denne løypa er ment for skigåing. Det ble vel ytterligere understreket av at jeg ikke møtte en eneste person i hele løypa. Etter skifri i går var jeg egentlig gira på en litt lengre tur, men det ble med to runder. Kommer nok ikke til å gå her noe mere, men ser fram til å fortsette utforskerferden i andre løyper.

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Ja, Sukkevannsløypa er nærmest berykta for opp-og-ned-profilen sin. Vet ikke hva som er meninga, om det er bevisst eller ubevisst, det er i allefall ikke noen bra løype.

Kjipt med mobilen. Jeg fikk min på forsikringa etter fall inne på rosegården, så det er vel håp for deg også.

Skal si du er i siget. Jeg har litt rolig periode nå.

ØY! sa...

bra du berga helsa ihvertfall, mobiler kan erstattes.

dette med løypeprofiler i lysløyper har irritert meg lenge.
av en eller annen grunn er de nesten uten unntak veldig opp og ned.
for vanlige mosjonister er det alt for hardt å trene mye i slike løyper.
jeg prøver å unngå de mest mulig,men av og til må man.
Ihvertfall nå i den mørke tid.

ØY! sa...

minner dere om vinterkarusellen til lørdag.

Hilde Fantomine sa...

Jeg får fnatt av disse fallene på dere gutar.. minus Øy... må være forsiktige... Plutselig ryker en lårhals...el to...

Ellers så tror jeg tåsene mine ble forfrosna i går... er helt røde og hovne... Amalie hadde noen veldig røde flekker under øynene...som ikke så spesielt bra ut.. men m litt "egyptian magic cream" så ble ho bra..
Kuldekrem er lurt!