søndag 4. januar 2009

Nok en grensegange




Etter å ha veid litt for og imot mhp sikkerhet å gå aleine ut på grensa under de rådende is- og snøforhold, kastet jeg meg rundt på søndagsmorraen, og kjørte til fylkesgrensa. På vei til Vennesla kom jeg inn i tett snødrev, og nesten speilblank veibane, så jeg tenkte om dette var noe lurt, men det ga seg som lovet på yr.no.

Gikk fra riksveien ved Steinsland Vennesla/Birkenes og nordover til der hvor fylkesgrensa krysser Sørlandsbanen, ca 4 kilometer. Tross litt mye snø enkelte plasser, som gjorde det vanskelig å se underlaget, var det gode forhold. Opplevde litt av hvert på turen. Noen ungdommer som dreiv å skøyt fra ei hytte, og andre ungdommer som kjørte 4-hjuling på isen. Jeg ble heldigvis verken truffet eller påkjørt.

Gode standard grensemarkeringer langs ruta, kryssa et vann på is, og stort sett fine myr- og lyngområder å gå i. Det gikk bra unna, og kom gjennom grense-etappen på under 2 timer.

På tilbaketuren fulgte jeg en kjerrevei til ei hytte, hvor melkeruta hadde stoppa, gikk i terrenget 1 km, før jeg kom inn på kjerrevei ned mot Steinsland igjen, og bilen. En meget flott tur på i alt 10, 5 km. Var ute i 3,5 timer.

1 kommentar:

DE sa...

Ser ut til at du hadde en ny strålende dag på grensa. Litt riski å dra ut slik alene, men betryggende å ha med både GPS og mobil.

Bra bilder! Utrolig hva man finner både på og i nærheten av ei fylkesgrense.