lørdag 17. januar 2009

Vinterkarusellen 2. løp

Årets første offisielle løp for Svein og DE ble Vinterkarusellens 2. løp som gikk i Kristiansand. Været i dag var av godt sørlandsk merke. I forkant var der herlig sludd, mens det under løpet var en god og kald vind og det hele krydret med litt hagl. Løypa starter ved begynnelsen av den lange sletta utenfor Stadion. Så løper man langs veien, mot klokka, rundt stadion. Målgang er ved den gamle billettsjappa til sittetribunen. To runder for de som løper 3000 meter og 7 runder for de med brifebehov.

Mannen bak registreringsskranka hadde en tøff dag på jobben da han først måtte registrere en polakk med et heller uortodoks navn i norsk målestokk, og deretter prøve å forstå hvordan man staver Diggidanga ikke bare en, men to ganger. Legger man til at det var et salig kaos med startnummerne og at køen stadig vokste og ble mer utålmodig etterhvert som starttidspunktet nærmet seg, skjønner man at det ble en interessant dag for vedkommende.

Starteren har vel også hatt bedre dager. Det ene skuddet han hadde i pistolen virket ikke og i forvirringen som oppstod trodde plutselig hele feltet at starten hadde gått. På andre forsøk gikk det imidlertid bedre. DE sluttet seg raskt til baktroppen og ble der hele løpet. Er vanskelig å finne sitt eget tempo under fellesstarter, men kom inn i det etterhvert. Det ble totalt sett ett løpe på det jevne. Ble stadig tatt igjen av raske 10000-løpere, men gav igrunnen dengen i de. Svein var ivrig på å heie fram på slutten så DE klarte å mobilisere noen siste krefter i spurten og kom inn til 15.06

Pga omstendighetene før løpet som DE har nevnt,ble det ikke tid til særlig oppvarming.
Derfor ble det bare å gi gass fra start, og håpe at det holdt.Fikk snart høy puls merket jeg,men klarte å holde meg sånn ca midt i feltet.Så vidt jeg registrerte ble jeg ikke forbiløpt av noen på 3km, uten at jeg tok vedkommende senere.Er fornøyd med tiden,men håper på nærmere 12-tallet enn i dag.Klokka inn på 12.46.

Vel hjemme etter løpet,ble jeg sittende å surfe litt på nettet.
Som vanlig tok jeg turen innom http://www.kondis.no/.
Der kunne jeg lese at Fri-idrettsforbundet,samt Aust-og Vest-agder friidrettskrets har lagt en treningsamling for regionens beste mellom- og langdistanseløpere, nettopp til KIF-huset denne helgen.Disse deltok altså i det samme løpet som oss,de fleste dog på 10km.
Da er det ikke så galt å bli tatt igjen av enkelte mil-løpere 2 ganger.

Nevner at vinnertiden på 3km var rett over 10min,og på 10km rundt 31.30.
Neste løp er allerede neste helg i Mandal,lørdag kl.14.00 fra Mandalshallen.
Jeg gleder meg alt.

Resultatlista: http://www.maraton.no/

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Jo, det hørtes jo ut som et løp. Tror kanskje ikke det var noe for meg med det kaoset der. Jeg har ikke fått kommet meg ut og løpt noe siden onsdag, pga litt for mye program, og prioritering av hvile framfor stress. Blir litt sløv. Blir med på et løp seinere, hvis det passer. Håper jeg kan løpe noen runder i morra formiddag, hvor jeg runder huset med jevne mellomrom siden jentene er aleine hjemme da.

DE sa...

Det ble vel litt småkaos pga uventet stor deltakelse, men det var egentlig bare morsomt. Spesielt tyvstarten hvor folk løp opptil 100 meter før vi ble kalt tilbake, var en uvanlig opplevelse.

Ellers nådde jeg pallen i mosjonsklassen!! For en start på sesongen :)

Grendstad sa...

Ja, det er på pallen du hører hjemme he-he.