onsdag 28. januar 2009

Sif kom

kalket...

og gikk...

Kors!

-----------------------------------------------------------

Etter å ha blitt nedrent av sinte lesere som krever mer info om denne klatreøkta gir jeg herved etter for presset og skriver litt mer. Vi hadde altså besøk at Diggidangas danske avdeling. Frk. Müller har ikke klatret på over ett år, men det skulle man ikke tro. Det så mere ut som minst 3. Men musklene er fremdeles danish dynamite, og på rå kraft klarte hun nesten den gamle paradeløypa, nemlig den røde på 10/11.

Olav og Evelyn har allerede redegjort for sine prestasjoner. Svein kom sent og jeg fikk egentlig ikke registrert hva han holdt på med, så han kan sikkert legge inn en kommentar selv. DE klatret litt av hvert og klarte den brune på 13-veggen. Etterhvert ble jeg imidlertid mer opptatt av å føre en konvensjonell kalkkrig som etterhvert gikk over til en landskamp i bryting. Det ble uavgjort.

I hengekonkurransen var Evelyn helt utilnærmelig. 55 sekunder på det nederste taket er en enorm prestasjon. Fortsetter det slik kommer det snart dopingkontrollører. Olav ble helt psyket ut, så han turde ikke prøve engang. Sif gjorde en god nybegynnerfigur, mens Svein og DE presterte på det jevne.

Kvelden kulminerte i at Sif solgte sjela si (dvs. klatreutstyret) for 1050 kr. Riktignok med en opsjon på gjenbruk, som jeg håper blir innløst om ikke så alt for lenge.

2 kommentarer:

Grendstad sa...

Utenom det kom jeg nesten opp på rød på 10/11 veggen, opp til vanlig punkt på blå samme sted, opp rosa på 10, ikke opp gul på 10 og ikke opp grønn på 6. Litt for lenge siden sist økt, så det holdt med litt konsolidering av nivået.

Anonym sa...

Litt kort innlegg.....
Føler meg egentlig litt snytt.
Hadde jo ny hengerekord. 55 sek. Ellers klatret jeg opp blå på vegg 4 på andre forsøk. Er ganske fornøyd med det jeg.
Jeg fikk tilogmed prøvd meg på språket deres =) Går litt i surr på hva som er opp og hva som er ned. Må nok øve litt mer.