onsdag 14. januar 2009

Vått, kaldt og morro

Isbadejuntaen holder det gående på Bystranda. Meget fine forhold i dag med blå himmel og ca 0 grader, men litt drag i lufta. Havtemperaturen har steget til hele to grader pga noen milde dager i det siste. Burde med andre ord være mer behagelig i vannet enn på land...

Klokken 09.00 stilte Olav og DE opp. Besluttsomheten var stor, så det tok ikke lang tid før Olav gikk ned pensjonisttrappa samtidig som DE gjorde sitt sedvanlige saksehopp. Kulda var bokstavelig talt til å ta og føle på, så brøling var ikke til å unngå. Badetiden ble et halvminutt + noen sekunder.

På land oppdaget begge at vi har et forbedringspotensial når det gjelder logistikk i påkledningsrutinen. Vi klarte riktignok begge å unngå sveininsidenten, men DE hadde lagt boxeren sin nesten nederst i sekken, mens Olav hadde klart å vrenge sitt undertøy. Ikke lett å fikse med iskalde fingre.

Ingen varie mèn oppstod, men Olav pådro seg i etterkant en solid neglsprett og DE var relativt gjennomkald. Trygt inne på Tangen ventet imidlertid kolleger med glovarm te så kulda forsvant fort.

Totalt sett et skikkelig bra bad!

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Jo, det var bra å komme seg gjennom det. Må altså jobbe litt med rutinene på av/på-kledning, og så må jeg ta på meg noen varmere vanter. Denne gang ble jeg kald på fingrene på veien hjemmefra, og det er ikke noen god opptakt. Bortsett fra 2 minutters intens neglesprett, var jeg god og fin i kroppen resten av dagen. Vil prøve å få det til sånn at en kan sitte litt å puste ut på kafe eller varm plass etterpå til litt rekonvalesens. Det er alltid trivelig og behagelig.

ØY! sa...

skikkelig barskt av tøffe gutter.
øvelse gjør jo mester,så neste gang sitter nok av/påkledning som det skal.
skulle vært der,men tidspunktet var litt vanskelig for meg.
neste gang...?

ØY! sa...

ser spennende ut med Hove.
får se om det er realistisk for meg å gjennomføre,mosjon i tilfelle.
Du kjører vel full pakke,OG?
det kommer litt tett opp mot Skogsmaraton som er den 20.
jeg satser vel mest på det i år,men holder alle muligheter åpne.

Grendstad sa...

Jo, jeg tror jeg velger fullt på Hove, og i øyeblikket uten våtdrakt og racersykkel, og med ganske slitte terrengsko, men får se om jeg må få litt utstyr i orden. Har ikke fått svar på om det går an å stille lag.