søndag 18. januar 2009

Ny æra for helgepappaen

For første gang har jeg fått meg en god løpetur som helgepappa. Med avtale om at jentene skulle plugge på julelysene i vinduskarmen hvis det var noe, kunne jeg trygt løpe ulike runder her på Grim, og passere heimen med jevne mellomrom. Sofie testa det hele ut etter at jeg hadde løpt rundt kvartalet, men det ble med det.

Jeg blei positiv overrasket over tidsresultatet, at jeg fikk løpt meg ei mil på bra tid mhp isete føre noen steder, og en del vendinger og krumløpinger. Ingen god buddhistisk tur, til det ble det litt for anstrengt, men ellers en meget god svetteøkt i et veldig bra ruskete løpevær. Løp med gpsen i magebelte, som viste dette. (Legger det inn også som målestokk til marathon)

10,1 km - 57,30 minutter - Snitt løpetid 10,5 - Stigning 197

6 kommentarer:

ØY! sa...

kreativ løsning med lyssignal.
dette betyr vel at jula varer ekstra lenge hos fam.Grendstad.
fint at du får ei god løpeøkt.
treningsmessig lurt å kjøre lange og rolige løp på denne tida,mhp maraton iallefall.tiden din viser vel at du gitt på endel allikevel.

hadde selv en løpetur i snøslaps i Jegersberg med start og slutt på Spicheren.klokka viste faktisk 57.32.ved slutt.(olav 57.30).
distansen vet jeg ikke,men kortere enn 10 km iallefall.
etterpå hadde jeg og DE ei runde med styrketrening og badstue som avslutning.

i morra planlegger vi en løpetur med start og slutt på Samsen,kl 17.30.kom hvis det passer inn.

Grendstad sa...

Eg har ungane i morra, så eg måtte i tilfelle ha løpe på lyssignal, men økta i dag holder for nokre dagar

det vert teatersport i morgo

DE sa...

Bra opplegg og bra tid. Må si at det ikke er spesielt fristende å gå ut med slikt vær det er i dag. Men når man først er igang er det jo ikke så galt.

Grendstad sa...

nei, det er jo ofte bare det å komme seg ut, og hvis en ikke fryser, så kan det jo være hva slags vær det vil, synes ofte det er godt med ruskevær, da får en lufta seg godt, og det blir ekstra godt å komme inn igjen

ØY! sa...

enten er du veldig sent i seng,eller litt tidlig oppe.
sendt 04.39??

Grendstad sa...

Jeg er tidlig oppe. Er ofte det når jeg har ungene, for å få ei lita arbeidsøkt før de står opp, men har var jeg litt (ca 30 min.) før tida.
Morgenen er ei fin tid.